امام جمعه کرمانشاه:

قرآن برای همه انسان‌ها منشا هدایت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: قرآن برای همه انسان‌ها منشا هدایت و قوه تشخیص بین حق و باطل است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 05 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری امروز پنجشنبه (پانزدهم شهریورماه) در افتتاحیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان، اظهار کرد: امرزو توفيق هم حاصل من شد که در مراسم چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان شهید پرور کرمانشاه حضور پیدا کنم و هم شما که در این مسابقات شرکت خواهید کرد.
 
وی در ادامه با تشکر از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و تقدیر از تمامی کسانی که به صورت خودجوش و مردمی در سراسر استان فعالیت دارند، افزود: اهل قرآن توفيق دارند زمانیکه در محضر قرآن هستند کتابی را در دست دارند که بهترین و مستحکم‌ترین راه هدایت است.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه، تصریح کرد: خداوند به وسیله قرآن انسانها راه سلامت و دور از وسوسه‌های نفسانی، انحراف اعتقادی و اخلاقی هدایت می‌کند.
 
غفوری در ادامه تشریح کرد: آیه‌هایی که در پیش روی ما است، آیه‌هایی هستند که مجاهدتها، خدمت به خلق، تحریک جامعه در خدمت به یتیمان و انفاق به نیازمندان را ترسیم می‌کند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: کسی که در مسیر قرآن است بین رضایت خود و خدا قرار می‌گیرد و به وسیله همین کتاب از ظلمات شیطانی، انحرافی، نفسانی و وابستگی‌های دنیایی خارج و به سوی خدا هدایت می‌شود.
 
غفوری در ادامه گفت: خدا بندگانش را از ظلمت رها و راه مستقیم هدایت می‌کند و این هدایت مربوط به گروه خاصی نیست، قرآن منشا هدایت برای همه‌ انسان‌ها و ادله روشنی برای تشخیص بین حق و باطل است.
 
وی افزود: قرآن از لحظه اول تا معراج که نقطه کمال بشر است مسیر را در بین پیج و خم‌های ظلمات دنیایی به او نشان می‌دهد.
 
غفوری افزود: با توجه به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که گفت من ۲ میراث مهم در بین شما به امانت می‌گذارم، یک کتاب خدا و دیگری اهل بیت، کسانی که به این دو تمسک کنند هیچ‌گاه گمراه نمی‌شوند، کسانی که به قرآن بی‌توجهی کردند و عترت را رها کردند دچار انحراف شدند.
 
امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: شما  اهل قرآن و عترت اهل بیت هستید، ایام محرم نشان‌دهنده ی اطاعت از اهل پیامبر و اهمیت به عترت پیامبر و اکنون اطاعت و اهمیت به قرآن است.
 
غفوری بیان کرد: شما در مسیری هستید که ممکن است رهرو کمی داشته باشید وحشت نکنید که این راه حق و نور است.
 
نماینده ولی فقیه در استان در پایان ضمن تقدیر از جوانان و نوجوانان دوستدار قرآن گفت: حاصل زحمات خود را در این مسابقات خواهید دید و شک نداریم که نماینده بین‌المللی در بین شما وجود دارد، ما در نماز جمعه از حافظان قرآن در استان تجلیل خواهیم کرد برای تشویق خانواده‌ ها و فرزندانشان برای خدمت و بهره‌مندی بیشتر در راه حفظ قرآن در جامعه نقش سازنده دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار