گرد فراموشی غفلت و بی تدبیری مسئولان فرهنگی در بی توجهی به بقعه متبرکه امام زاده علی (ع)

بقاع متبرکه در اقصی نقاط کشور نقش مهم و اساسی در ترویج فرهنگ علوی و فاطمی دارند که در سایه غفلت و بی تدبیری متولیان بقعه متبرکه امامزاده علی (ع) هم اکنون فضای محیطی نامطلوبی دارد که دل هر زائر و‌گردشگری را به درد، حیرت و تعجب وا می دارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ 04 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ولی موسوی فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی به وضعیت  بقعه متبرکه. امام زاده علی (ع) اشاره کرده و چنین آورده است: بقعه متبرکه امام زاده علی (ع) نخستین اثر ثبت شده ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با معماری زیبای ایرانی اسلامی با قدمتی از دوران صفویه که هر ساله پذیرای ده ها هزار زائر از اقصی نقاط کشور است فضای محیطی آن این روزها حال خوشی ندارد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و جانمایی،  این بقعه در یکی از نقاط بکر و زیبا با چشم  اندازهای طبیعی و بی نظیر در لابه لای تپه ها و  درختان  زیبای بلوط و گردو واقع شده است که تابلوی زیبایی از زیبایی‌های خالق هستی را به تصویر کشیده است.

این موقعیت سوق الجیشی و بی نظیر در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های از قبیل  زیبا سازی محوطه ،تکمیل خانه های زائر سرای اطراف ، ترمیم و عریض کردن جاده  دسترسی ، سروسامان بخشیدن به محیط اطراف و‌ مجاورین  از جمله  نظافت و تزیین و ترمیم  ایوان ها و شبستان ها و ضریح این بقعه بسیار زیبا و‌بی نظیر به سبک معماری اسلامی  ایرانی و باستانی می تواند از بهترین و پر رونق ترین قطب‌های  فرهنگی ، زیارتی، سیاحتی و گردشگری  تبدیل شود.

متاسفانه در سایه غفلت و فراموشی و بی تدبیری متولیان بقعه متبرکه امامزاده علی (ع) هم اکنون فضای محیطی نامطلوبی دارد که دل هر زائر و‌گردشگری را به  درد ،حیرت و تعجب وا می دارد.

این روزها به مناسبت‌های اسلامی و ملی به ویژه ماه محرم و صفر، مکانهای زیارتی محل رجوع و‌مقصد زائران زیادی از کشور عزیزمان  ایران می باشد که درصورت توجه ، این بقعه، مأمن و‌مرجع عاشقان اهل بیت و گردشگران زیادی خواهد بود تا  در سایه این مهم  شاهد رونق مسایل مذهبی فرهنگی و اقتصادی باشیم.

 بدون تردید بقاع متبرکه در اقصی نقاط کشور عزیزمان ، نقش مهم و اساسی  در ترویج فرهنگ علوی و فاطمی  دارند که به تعبیر رهبر حکیم مان بقاع متبرکه  باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند ،که متاسفانه  این امام زاده واجب تکریم و التعظبم  فراموش شده، می تواند نقش و جایگاه اساسی در بین بقاع متبرکه کشور داشته باشد اما صد حیف و افسوس که گرد فراموشی ، غفلت و بی تدبیری براین همه زیبایی و معماری بی نظیر سایه افکنده است.

 جای بسی تامل و تاسف است که  متولیان دستگاههای فرهنگی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان  به عنوان متولی این بقعه با بی برنامه گی و بی تدبیری چنین حال روزی را برای بقعه فراهم نموده اند‌.
در صورت داشتن برنامه و‌چشم اندازی برای این امام زاده واجب التعظبم و میراث فرهنگی و تاریخی بی نظیر آن ، شاهد برطرف کردن یکی از دغدغه های فرهنگی استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

این بقعه می تواند در صورت توجه به زیرساخت‌های  آن ،علاوه بر بعد فرهنگی در زمینه گردشگری و رونق اقتصادی یکی از بهترین مکانهای  سیاحتی و زیارتی استان مبدل شود.

امید می رود متولیان فرهنگی و هیات امنای این امام زاده واجب التکریم به خود آیند و با همدلی ، همفکری ،هم افزایی و به شکل عملیاتی و میدانی با اولویت بندی  نسبت به ترمیم ،زیباسازی و توسعه زیرساخت‌های بقعه متبرکه امام زاده علی (ع) به عنوان نخستین اثر ثبت شده ملی استان کهگیلویه و بویراحمد اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد ارتقا ارائه خدمات به زائران و گردشگران این بقعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار