مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه:

۳۱۶ جانباز ۷۰درصد در کرمانشاه ثبت شده است

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه از ثبت ۳۱۶ جانباز ۷۰درصد در استان  خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴ 03 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، خسرو شهیدی  امروز (سیزدهم شهریورماه) در جلسه استاندار کرمانشاه با جانبازان ۷۰درصد و آزادگان که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، ضمن سلام و درود به شهدای اسلام و دفاع مقدس و کسانی که جان خود را برای پاسداری از خاک ایران فدا کردند،اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۳۱۶ جانباز ۷۰درصد داریم که از این تعداد ۶۴ نفر دارای ضایعه‌ی نخاعی یا گردن دارند ، ۲۴ نفر وابسته به نیروهای مسلح و سایر جانبازان وابسته به  دیگر سازمان‌ها و ۳۲ نفر جانباز ۷۰درصد بصیر داریم.
 
وی افزود: جانبازان ۷۰درصد دارای یک سری مشکلات خاص  هستند که از سمت ما بخاطر  ضعف در تنظیم  قوانین داریم تا حدودی  تامین نشده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه بااشاره‌ای به مشکلات در حوزه‌ درمان، تصریح کرد: ما در بنیاد شهید یک  موسسه‌ای بنام موسسه ایثار که وابسته به بنیاد شهید است داریم که ۲ سال که در عمل به قراردادهای خود با ما دچار مشکل شده است.
 
وی در بیان مشکلات دیگر گفت: مشکل دیگر مربوط به شرکت متدد است که آمبولانس‌های کشوری  که در اختیار بنیاد شهید بوده است را  در سطح کشور جمع آوری کردند، ما امروز برای انتقال جانباز به بیمارستان در درون و خارج استان به تهران باید هماهنگی های خاصی به عمل آید و ما درخواست‌های خود را به شکل مشکل ثبت کرده‌ایم.
 
شهیدی در ادامه بیان کرد: از محل اعتبارات ریاست جمهوری مرکزی به مساحت ۷۰ متر با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال که با سپاه نبی اکرم (ص) جابجا شده است  برای آسایشگاه برای جانبازان در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است که در تامین تجهیزات دچار مشکل شده ایم با اعتبار بالغ ۴۰ میلیارد ریال این مرکز را تجهیز کنیم.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: جانبازان و آزادگان هر زمان برای درمان به تهران سفر کردند می‌توانند با استفاده از سهمیه‌ی خود از سه روز تا یک ماه از خدمات  دهکده ‌ی نشاط استفاده کنند.
 
شهیدی با اشاره به مشکلات در زمینه بیمه‌ دی اضافه کرد: با عنایت به این موضوع که  ۳۶ پزشک عمومی در منازل جانبازان و آزادگان حضور پیدا می‌کنند ما به پزشک متخصص نیازمندیم که تا کنون هیچ پزشک متخصصی با ما همکاری نکرده‌است که در منزل جانبازان و آزادگان برای درمان حضور پیدا کند.
 
مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه در پایان ابراز کرد: امید است همگی برای ترویج فرهنگ ایثار و خدمت به کسانی که سال‌های مفید عمر خود را بر روی ویلچر یا تخت بیمارستان طی کرده اند گامی مهم و موثر برداریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار