رئیس حفاظت محیط زیست دالاهو خبر داد؛

بازگشت دلیجه تیمار شده به دامان طبیعت در شهرستان دالاهو

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو گفت: یک بهله دلیجه پس از یک ماه تیمار از سوی کارشناسان حیات وحش این شهرستان در دامان طبیعت رهاسازی شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ 03 September 2024
کیوان خسروآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اعلام این خبر، اظهار کرد: یک بهله دلیجه که از آشیانه خود جدا شده و قادر به پرواز در طبیعت نبود توسط دوستداران محیط زیست به حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو تحویل داده شد.
 
وی افزود: این پرنده پس از یک ماه نگهداری و تغذیه، در زیستگاه اصلی خود توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دالاهو رها سازی و به آغوش طبیعت باز گردانده شد.
 
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو با اشاره به نقش و اهمیت پرندگان شکاری در چرخه طبیعت تصریح کرد: جدا کردن جوجه‌های نابالغ پرندگان بخصوص پرندگان شکاری از آشیانه به منظور نگهداری و فروش آنها به استناد قوانین شکار و صید و قانون مجازات اسلامی جرم بوده و درصورت مشاهده با متخلفین برابر قانون و مقررات برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
 وی در پایان خاطرنشان کرد: دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهین به شمار می رود، این پرنده پستانداران کوچک، مارمولک‌ها، نرم تنان، موش‌ها، قورباغه‌ها و حشرات بزرگ را شکار می‌کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد، زنده‌گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه‌های ارزشمند را در معرض خطر انقراض قرار داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار