امام جمعه کرمانشاه: 

پیامبر اکرم(ص) الگوی بشریت است 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: از زمان خلق نور وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) اسوه و الگوی همه بشریت در طول تاریخ بوده است. 
کد خبر: ۱۱۸۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ 03 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری با حضور در اجتماع بزرگ «دلسوختگان نبوی» که به‌مناسبت سالروز وفات شهادت‌گونه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت دومین ستاره فروزنده سپهر امامت و ولایت حضرت امام‌ حسن‌ مجتبی‌ (علیه‌السلام) در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این مصیبت، بزرگ‌ترین مصیبت عالم هستی و بزرگترین مصیبتی است که بشر از روز اول تا قیام قیامت به خود دیده و خواهد دید. 
 
وی ابلاغ وحی را مأموریت پیامبر اکرم (ص) خواند و افزود: وجود مقدس و نازنین آن حضرت مسئولیتی به عهده دارد و آن این است که پیام خدا را به بندگانش برساند، کتاب خدا را بر آن‌ها تلاوت کند و آن‌ها را تزکیه نفس کند تا امتی نمونه بسازد که نظیرش در عالم نبوده است. 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: قرار بر این است که این مسیر تا پایان عالم و تا قیام قیامت بر فکر، اعتقادات و سبک زندگی بشر حاکم باشد. 
 
وی با یادآوری اینکه از زمان خلق نور وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) اسوه و الگوی همه بشریت در طول تاریخ بوده است، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای امت خود الگو و اسوه حسنه است و هر انسان مؤمنی که بخواهد خود را به کمالات برساند، همین کافی است که به سیره و سنت و زندگی پیامبر اکرم (ص) توجه کند. 
 
امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت محمد مصطفی (ص) الگوی بسیار نیکویی است که نظیر ندارد و نمی‌توان مثل ایشان را در عالم هستی پیدا کرد، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) هم از جهت رفتار فردی و هم از جهت اخلاق و رفتار اجتماعی الگو است و در عالم هستی کسی که در مرحله اعتقاد و ایمان به خدا به این میزان خود را در پیشگاه خداوند متعال نزدیک کرده باشد، یافت نمی‌شود. 
 
غفوری با بیان اینکه تمام فضایل اخلاقی قابل تصور برای بشر در اخلاق فردی و اجتماعی پیامبر گرامی اسلام (ص) قابل مشاهده است، تصریح کرد: آن حضرت به‌قدری به خداوند متعال نزدیک است که نماز شب و شب‌بیداری برای عبادت بر ایشان واجب می‌شود؛ چون قرار است خداوند متعال آن حضرت را به مقام محمود برساند که مورد ستایش همه خلایق از جن و انس و ملک قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار