پیاده‌روی بین‌المللی اربعین مقدمه رخداد یک اتفاق مهم در ابعاد جهانی است

امام جمعه ایلام گفت : به اعتقاد یکی از نظریه پردازان مشهور روسی که با هدف بررسی جلوه‌های اربعین به کربلا سفر کرده بود، پیاده‌روی بین‌المللی اربعین مقدمه رخداد یک اتفاق مهم در ابعاد جهانی است.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 30 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار بیان داشت :  اربعین حلقه اتصال عاشورا و ظهور منجی عالم بشریت است و  به گفته این نظریه‌پرداز شهیر روسی، دنیای مدرن و لیبرال با جهان‌بینی سرمایه سالارانه خود هیچ دستاورد انسان‌سازی نداشته و با بحران‌آفرینی برای دنیا به پایان عمر خود نزدیک شده و بشر امروز نیازمند یک تحول اساسی و بنیادین است که پایه‌های این تحولات در انقلاب اسلامی آشکار و قرار گرفته است.

وی افزود : خداوند متعال به مردم استان ایلام این توفیق را داده که هر کسی متناسب با وضعیت و توان خود در اربعین حسینی نقش‌آفرین باشد، از مردم و کسانی که نذورات دارند و خدمات و امکاناتی که برای زائرین فراهم می‌شود، تقاضا داریم که این خدمات و پذیرایی‌ها را به نیت امام حسین(ع) نذر کنند چرا که وقف بر اساس نیت است و تقاضا داریم که در این خصوص مراقبت لازم را داشته باشند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: برخی مواقع مواد غذایی در موکب‌ها باقی می‌ماند که برای سال آینده نمی‌شود از آنها استفاده کرد و فاسد می‌شود و این مواد غذایی با توجه به اینکه با نیت زوار اربعین حسینی است تنها باید اربعین مورد استفاده قرار گیرد اما اگر با نیت نذر امام حسین(ع) باشد در هر راهی که مرتبط با امام حسین(ع) است می‌شود از این مواد غذایی استفاده کرد.

وی تاکید کرد : این گونه نباشد که مدیران دستگاه‌هایی اجرایی در اربعین در مرز حضور داشتهد باشند و ارباب رجوع در ادارات سرگردان باشد و از همه کسانی که گمنام در خدمات زائران بودند نیز قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار  با قدردانی از کسانی که پیاده روی از مهران تا کربلا در ایام اربعین امسال را راه‌اندازی کردند، یاد آور شد : امید است این سنت حسنه استمرار داشته باشد و هر سال جمعی از استان از مهران به کربلا راهپیمایی داشته باشند.

وی تصریح کرد : دشمنان بعد از تائید صلاحیت هیأت وزیران توسط مجلس شورای اسلامی، شبهاتی را مبنی بر انتخاب وزرا توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و عدم کارایی مجلس و رئیس جمهور در انتخاب وزرا به جامعه القاء کردند که رهبری در سخنان اخیر خود این شبهات مسموم را پاسخ دادند.

وی اظهار داشت :  رئیس جمهور نیز در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رسیدگی مناطق محروم، توجه به کسانی که دیده نمی شوند و عدالت در محوری کار تاکید کردند و امید است که رئیس جمهور در این شعارهایی که بیان کردند موفق باشد و گره مشکلات مردم را باز کند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار