آیین گرامیداشت روز پزشک در ایلام برگزار شد

آیین گرامیداشت روز پزشک با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،مدیرکل بیمه سلامت استان و جمع کثیری از خانواده جامعه پزشکی استان در ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰ 30 August 2024

آیین گرامیداشت روز پزشک در ایلام برگزار شد

به گزارش تابناک ایلام ؛رییس سازمان نظام پزشکی ایلام در آیین تجلیل از پزشکان به مناسبت روز ملی پزشک  گفت: هدف سازمان نظام پزشکی کاهش دغدغه های پزشکان و کادر درمان است و ایام اربعین کادر درمان بیشترین خدمات را به زائران ارائه دادند.
 
دکتر رمضانی  اظهار کرد: نمایندگان مجلس با دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، یک فرد کاربلد و توانمند را برای تصدی این وزارتخانه مهم تایید کردند.
 
وی افزود: پزشکان استان ایلام از نظر میزان پرداخت مالیات و تعرفه های پزشکی نسبت به اطبا دیگر استان ها در تحت فشار هستتد و میزان درآمد پزشکان ایلام نسبت به مالیات ها اندک و ناچیز است و تعرفه های پزشکی واقعی نیست.
آیین گرامیداشت روز پزشک در ایلام برگزار شد
 
رمضانی یادآور شد: انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که برای اخذ مالیات از پزشکان نیز ضریب درآمد در نظر گرفته شود.
 
 
آیین گرامیداشت روز پزشک در ایلام برگزار شد
باید فضا و بستر توریست درمانی در ایلام فراهم شود 
 
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان شیوع کرونا کادر درمان در میدان رزم مبارزه با این بیماری بودند و در این عرصه تعداد زیادی از کادر درمان و پزشکان جان خود را از دست دادند اما هیچگاه میدان مبارزه با این بیماری واگیر را خالی نکردند و نقش پزشکان و کادر درمان در ایام کرونا بسیار برجسته بود.
 
همتی شامگاه پنجشنبه در این نیز  اظهار کرد: در ایام اربعین نیز همه سال پزشکان و کادر درمان حضور و درگیری مستقیم دارند و تا پایان تردد زائران در آماده باش هستند.
 
وی افزود: پزشکان در زمان لایحه بودجه انتظارات خود را از طریق مسئولان خود به دولت و مجلس مطرح کنند تا حقوق این قشر مهم و تلاشگر تضییع نشود.
 
همتی اضافه کرد: استان ایلام به واسطه همجواری با عراق با توجه به ضعف درمانی و پزشکی در این کشور، باید فضا و بستری فراهم شود تا توریست سلامت عراق جذب استان ایلام شوند.
 
وی تاکید کرد: استان ایلام ظرفیت های درمانی زیادی برای جذب بیماران عراقی دارد و با توسعه و توجه به این حوزه درآمدزا و تقویت بسترهای پزشکی در استان، باید از رفتن بیماران عراقی به دیگر استان های کشور برای مداوا ممانعت کرد.
 
همتی یادآور شد: حضور توریست های سلامت عراق یک فرصت ارزشمند برای دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی است و ایلام می تواند به یک قطب گردشگری با توریست سلامت تبدیل شود.
 
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه پزشکی با تمام اقشار جامعه در ارتباط هستند و بیشترین نقش را امنیت سلامت مردم دارند و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی باید از دانش، شایسته، تعهد و قدرت چانه زنی بالایی برخوردار باشد.
 
آیین گرامیداشت روز پزشک در ایلام برگزار شد
طبابت در ذات خود قداست دارد
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم بیان داشت: طبابت در ذات خود قداست دارد و با سلامت روح و روان و جسم افراد سر و کار دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر هاشمی نیز در این آیین  اظهار داشت: امیدواریم بهداشت و درمان در استان ایلام به جایی برسد که در راه ارائه خدمت از هیچ کوششی دریغ نشود.
 
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام دستگاهی است که با سلامت مردم از تولد تا پایان عمر در ارتباط است و جایگاه رئیس دانشگاه بسیار بالا است زیرا منصوب وزیر بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
هاشمی تصریح کرد: پزشکان در کشور مسئولیت‌های زیادی داشتند و در اکثر موارد موفق عمل کردند و امیدواریم دولت وفاق ملی و ریاست جمهوری نیز در این دوره موفق باشند.
 
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خاطرنشان کرد: سلامت به قدری مهم است که خداوند واجب خود را اگر به سلامت ضرر برساند را برداشته است که نشان دهنده آن است که سلامت جامعه با اهمیت‌‌ترین موضوع است./م
آیین گرامیداشت روز پزشک در ایلام برگزار شد
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار