امسال زیرساخت های اربعین نقش مهمی در رضایت زوار داشته است

خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت : خوشبختانه همه مردم و مسئولان پای کار خدمت رسانی به زوار اربعین هستند و امسال زیرساخت های اربعین نقش مهمی در رضایت زوار داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵ 23 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین  شمس الدین سراج بیان داشت :  نظام اسلامی بر مبنای مردم و ولایت فقیه بنا شده و بن بستی در کشور بر اساس منشور آن نداشتیم و بعد از شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، انتخابات در موقع خود برگزار شد و رئیس جمهور انتخاب شد و این امر نشان دهنده اقتدار و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.

وی  با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای حاکمیت قرآن و اسلام شکل گرفته و بر اساس ارزش های دینی تداوم یافته است، گفت: باید به دولت جدید پس از تشکیل کابینه فرصت داد که انشاالله دولت به کار خود برای حل مشکلات مردم گام بردارد.

حجت‌ الاسلام سراج به دولت چهاردهم و دولت های آتی توصیه کرد: در تعیین کابینه فراجناحی عمل کنند و نخبگان دولت ها و جناح های مختلف که هم متعهد و هم دانا، متخصص و کاردان به مسائل هستند به کارگیری شوند و افراد کارآمد و صالح به خدمت به کار گرفته شوند که شاهد تحرک خوبی در دولت چهاردهم باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام تاکید کرد :  احیای اربعین به معنای اربعین نهضت کربلا و در امتداد رسال بزرگ حضرت زینب(س) و ائمه اطهار(ع) بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی یاد آور شد : زیرساخت ها و گیت های تردد در مرز زرباطیه کشور عراق با وجود تعدد زائران، از رشد و توسعه چندانی برخوردار نبوده و لازم است که دولت عراق یک پایانه وزین و در شأن زائران اهل بیت(ع) ایجاد کند.

امام جمعه ایلام  با تاکید بر ساماندهی موضوع پذیرایی و تغذیه زوار اربعین حسینی، بیان کرد: باید از اسراف در موضوع پذیرایی از زوار جلوگیری شود، و پذیرایی از زوار در موکب ها باید به متناسب شرایط جوی و گرمای هوا باشد و این موضوع را مدیریت کرد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار