دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ؛

فعالیت هشت باب کتابخانه عمومی در مرزهای محل تردد زائران

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت :هشت باب کتابخانه عمومی در مرزهای محل تردد زائران در خدمت مسافران و زوار عتبات عالیات است.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵ 23 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی رمضانی  بیان  کرد: در همه مرزها به جز شلمچه نهاد کتابخانه های عمومی فعال است و در برخی از مرزها ۲ باب کتابخانه خدمت‌رسان فرهنگی زائران هستند.

وی اظهار داشت : در این موکب ها علاوه بر اسکان و تغذیه زائران، فعالیت های فرهنگی و هنری نظیر معرفی شهدا، شعرخوانی، قصه گویی، نقاشی، پرده خوانی و نقالی واقعه عاشورا برای زائران با اولویت کودکان و نوجوانان در حال انجام است.

رمضانی افزود : موکب فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی با دیگر موکب ها تمایز دارد چرا که زائران به خصوص بچه ها در مدت حضور در این مکان از امکانات فرهنگی و هنری موجود بهره می برند و اوقات فراغت خود را در مدت حضور در کتابخانه با برنامه های این مکان می گذرانند.

وی ادامه داد : حضور و استقرار زائران در موکب های کتابخانه باعث انس و الفت بیشتر زائران به کتاب و کتابخوانی می شود و حتی از بین زائران، خانواده هایی هستند که همه ساله در ایام اربعین موکب های متعاق به نهاد کتابخانه های عمومی را برای اسکان و استراحت خود انتخاب می کنند که این امر نشان از عملکرد مثبت این اماکن در موضوع خدمات رسانی مطلوب فرهنگی برای زائران به ویژه کودکان و نوجوانان دارد.

رمضانی بیان کرد: در طول سال با استفاده از ظرفیت کتابخانه ها و برنامه های فرهنگی و هنری این نهاد برای آشنایی مردم به ویژه قشر کودک و نوجوان نهضت عاشورا می شود و ایام اربعین هم موقعیتی مناسب برای حضور پررنگ نهاد کتابخانه های عمومی در این حیطه است.

وی  در مورد شرایط مطالعه در اماکن عمومی گفت: در دنیا میزان مراجعه و مطالعه کتاب در اماکن عمومی چون قفسه های کتاب موجود در مترو، هواپیما و مراکز درمانی ۲۰ درصد و در ایران ۶۰ درصد است./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار