بیانیه هایی که صداقت را زیر سوال می برد؛

نمایندگان استان پاسخ دهند : هفته گذشته جلسه انتصاب استاندار برگزار شد یا خیر ؟!

در بیانیه انتشار یافته از سوی دو نماینده مردم حوزه های شمال و جنوب استان ، به صراحت هرگونه تلاش برای انتصاب استاندار را تکذیب و این اخبار را ادعای واهی رسانه ها با اهداف منفعت طلبانه عنوان کرده اند
کد خبر: ۱۱۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰ 30 August 2024

تابناک ایلام::پس از انتشار اخباری مبنی بر تلاش پنهان و آشکار دو تن از نمایندگان محترم استان بمنظور تعیین استاندار ایلام در رسانه ها ، متعاقب آن شاهد صدور بیانیه هایی از سوی آنان بودیم .

در بیانیه انتشار یافته از سوی دو نماینده مردم حوزه های شمال و جنوب استان ، به صراحت هرگونه تلاش برای انتصاب استاندار را تکذیب و این اخبار را ادعای واهی رسانه ها با اهداف منفعت طلبانه عنوان کرده اند.

هر چند با توجه به ساختار سیاسی ،مدیریتی ، اجرایی و نظارتی کشور تعریفی واضح از تفکیک قوا و عدم مداخله نمایندگان در انتصابات دستگاه اجرایی را شاهدیم .

 

اما تناقضات آشکار قانون، یعنی اصل نظارت نمایندگان بر دستگاه اجرایی ، حمایت نمایندگان از وزرا و رای به آنان و امکان استیضاح وزرا از سوی نمایندگان به شکلی واضح ناقض قانون تفکیک قوا بوده و راه را بر لابگیری نمایندگان و حتی اعمال نظر آنان بر انتصاب مدیران سطوح بالایی ، میانی و پایینی مدیریت گشوده و واکاوی وضعیت مداخلات در ادوار گذشته به طور قطع عدم دخالت نمایندگان در انتصابات را مردود می کند.

صرفنظر از این مساله که با توجه به شرایط پیش گفته شده ، هیچ فرد عاقل و آگاه به ساختار سیاسی و مدیریتی کشور نمیتواند نافی آن باشد ، بحث تکذیب یک واقعیت از سوی دو نماینده محترم مجلس شورای اسلامی استان مبنی بر عدم دخالت یا هرگونه برنامه ای برای انتصاب استاندار ایلام است

 

در حالی که یکی از نمایندگان بطور آشکار از طریق رایزنی با چهار گزینه بومی و تلاش برای تحمیل یک گزینه غیر بومی به مسولین ستاد انتخابات دکتر پزشکیان در استان دخالت خود را به منصه ظهور گذاشته است ، تکذیبیه ایشان چه محلی از اعراب می تواند داشته باشد ؟! آیا تهمت زنی به رسانه ها و همزمان با آن تکذیب آشکار یک واقعیت اظهر من الشمس با اخلاق در تضاد و تباین نیست ؟

در ادامه بمنظور اثبات حقانیت تکذیبیه صادره از سوی نمایندگان و یا ادعای رسانه های استان ، سوال زیر از وکلای عزیز ملت پرسیده می شود ، بطور قطع پاسخ صادقانه آنها به معیاری برای قضاوت افکار عمومی مبدل و پس از آن میزان صداقت آنان برای افکار عمومی بیشتر نمایان خواهد شد.

آیا سه نماینده استان با پیشنهاد نماینده حوزه جنوب و باحضور مسولین دو نهاد امنیتی و نظامی ، در جلسه ای در محضر نماینده محترم ولی فقیه موضوع انتصاب استاندار ایلام را مطرح کردند یا خیر؟! آیا در این جلسه گزینه ای مطرح شد یا خیر ؟ 

اگر این جلسه و محور آن در بیانیه ای رسمی به استحضار مردم شریف استان برسد ، هم رسانه ها و هم افکار عمومی ، تردیدی در صداقت آنان نداشته ، در غیر اینصورت قضاوت ها به سمت دیگری سوق داده خواهد شد و مهمترین مولفه اخلاقی آنان یعنی صداقت مخدوش خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار