ثبت نام ۸۶ هزار دانش آموزان دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویداحمد از ثبت نام بیش از ۸۶ هزار نفر از دانش آموزان در دوره ابتدایی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 24 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید جلال رحیمی به همراه رئیس و کارشناس مسئول اداره مشارکت‌های مردمی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان و کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از برخی مدارس غیر دولتی در شهر یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان روند ثبت نام و ساماندهی نیروی انسانی آنان قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه دوره ابتدایی مهمترین و موثرترین دوره تحصیلی است گفت: از مجموع ۹۱ هزار ۵۰۰ نفر دانش آموز دوره ابتدایی در سطح استان تا کنون بیش از ۸۶ هزار نفر ثبت نام خویش را قطعی کرده اند و انتظار می‌روند اولیاء گرامی هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام فرزندان خویش اقدام کنند تا در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان با شور شوق در کلاس‌های درس حاضر شوند.
 رحیمی افزود: قریب به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند که در سال تحصیلی جاری کیفیت بخشی آموزشی باید یکی از اولویت‌های این مدارس باشد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی مورد تاکید است افزود: به منظور کیفیت بخشی در مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده فعالیت‌های آموزشی این مدارس با جدیت بیشتر رصد خواهد شد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بیش از ۲۱۵ آموزشگاه غیر دولتی در سطح استان وجود دارد گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای نیرو‌های مدارس غیر دولتی، استفاده از نیرو‌هایی با مدارک مرتبط، بازدید‌های مستمر گروه‌های آموزشی از مدارس غیر دولتی و توجه بیشتر به این مدارس در خصوص پرداخت حق الزحمه و بیمه پرسنل طبق اسناد بالا دستی را از برنامه‌های آموزش وپرورش استان برشمرد که در کیفیت بخشی آموزشی در این مدارس تاثیر بسزایی دارند.
عبدی صفایی نیک افزود: والدین محترم می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با مراجعه به مدرسه و رؤیت پوستر شهریه یا با وارد نمودن مشخصات مدرسه غیردولتی مورد نظر خود در سامانه http://My.mosharekatha.ir قسمت استعلام شهریه از میزان شهریه مصوب آگاهی پیدا کنند.
وی گفت: مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی موظفند پوستر دریافتی شهریه را پس از امضا و مهر اداره شهرستان در دید عموم در مدرسه نصب کنند.
وی با بیان اینکه قرارداد مالی در مدارس غیر دولتی در دو نسخه تنظیم که یک نسخه ممهور به مهر مدرسه و امضا اولیاء و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، تاکید کرد: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی همه مدارس و مراکز غیردولتی در سراسر استان به صورت مستمر مورد نظارت وارزیابی قرار می‌گیرد.
صفایی نیک بیان کرد: مدارسی که در مسیر قانون و سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش حرکت نکنند، شناسایی و فعالیت‌های آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی تصریح کرد: اولیاء گرامی می‌توانند هرگونه شکایت در خصوص شهریه یا سایر تخلفات مدارس غیردولتی را از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی و اداره ارزیابی عملکرد اداره کل و کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق سیزده گانه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

گفتنی است: در این بازدید فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدرسه غیردولتی چتر دانش و الهه نور در راستای پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید مورد مورد بازدید وارزیابی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار