دلیل کتک کاری اخیر در تست داوری

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است دلیل اصلی کتک کاری اخیر در تست داوری ممتحن‌های بی تجربه و ناشناس بودند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ 29 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نوذر رودنیل در گفتگو با خبرنگار فارس در یاسوج با ابراز تاسف از درگیری در حین تست داوران لیگ دسته اول فوتبال کشور اظهار کرد: برای فوتبال و داوری کشور بسیار زشت است که بگویند داوران در یکی از بالاترین سطوح فوتبال کشور هنگام تست یکدیگر را کتک کاری کردند.
کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: من داوران را مقصر نمی‌دانم بلکه مقصر کسانی هستند که آدم‌های کوچک را بالای سر تست گذاشته‌اند.
وی با انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: وقتی کسی را به عنوان ممتحن می‌گذارید باید در حد و اندازه ممتحن باشد نه اینکه هر فردی را از راه دور بیاورید و برای تست گیری بگذارید.
 این کارشناس داوری فوتبال ایران با بیان اینکه مگر در کشور ما قحط الرجال است که آدم‌های با جذبه و کارکشته و امتحان پس داده را برای چنین کار‌هایی نمی‌گذارید گفت: وقتی آدم‌های درجه پایین را به عنوان ممتحن تست داوری می‌گذارید همین می‌شود که صحنه‌های زشت بزن بزن را شاهد هستیم و به کل آبروی فوتبال و داوری ایران را می‌برید.
 رودنیل در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: این افرادی که شما برای تست داوری گذاشته‌اید کجای فوتبال بوده‌اند که موجب آبروریزی می‌شوند.
 وی همچنین از مشکلات استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی یا همان وار هم سخن به میان آورد و گفت: داوری که در اتاق وار است باید تجربه بیشتری نسبت به داور میدان داشته باشد و البته این تلویزیون‌های صدا و سیما هستند که کمک می‌کنند و اگر چنین سیستمی را با این اوضاع نداشته باشیم در اصل بهتر است و باید هنگامی وار بیاوریم که بتوانیم از تکنولوژی آن به صورت کامل استفاده کنیم.
کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه از حراست فدراسیون فوتبال می‌خواهیم که ورود کند یادآور شد: به مسئول فعلی حراست فدراسیون فوتبال اعتقاد و اطمینان داریم و ایشان باید به موضوع درگیری و بزن بزن در تست داوران ورود پیدا کند.
 وی با انتقاد از حضور برخی از افراد بدون هرگونه شایستگی در کمیته داوران گفت: باید در کنار دانیال مرادی به عنوان یک جوان تحصیل کرده و زحمت‌کش؛ آدم‌های کارکشته و باسواد حضور داشته باشند نمی‌دانم برخی از آقایان آنجا چه می‌خواهند.
 وی در خصوص آمادگی جسمانی کمیته داوران هم گفت: آقای سیف الله‌پور انسان بسیار خوب و شریفی است، اما خودشان هم در آن زمان چندان نمی‌توانستند تست بزنند باید کسانی گماشته شوند که در این خصوص خودشان تجربه خوبی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار