آب پاکی رئیس مجمع نمایندگان اصفهان روی دست مسئولان استان

کهگیلویه و بویراحمد نتوانست از دنای شمالی محافظت کند / ضعف محیط زیست در جلوگیری از کشتار حیات وحش بین المللی شد

نقدعلی : اتفاقاتی که در این منطقه رخ داد و حیواناتی که شکار شدند برای کشور به پروژه‌ای بین‌المللی تبدیل شد و حفظ حیات وحش در ایران را زیر سوال برد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ 19 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از برخی رویکردها در استان کهگیلویه و بویر احمد در راستای واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به استان اصفهان، گفت: هیچ‌گونه تغییری در مرز دو استان ایجاد نشده و تنها مدیریت منطقه پادنا واقع در خاک اصفهان با ارتقاء به منطقه حفاظت شده، به استان اصفهان واگذار شده است، چرا برخی در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند، جای تعجب است که مدیریت یک استان در حوزه جغرافیایی خودش مورد اعتراض قرار می‌گیرد.

محمدتقی نقدعلی درخصوص مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا توسط محیط زیست استان اصفهان، گفت: از سال‌های دور منطقه حافظت شده دنای شمالی مورد کم توجهی بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود نیروی انسانی، عدم منابع و فاصله منطقه امکان نظارت صحیح را نداشته است و اساساً واگذاری مدیریت بخشی از استان اصفهان به استانی دیگر از اساس امر اشتباهی بوده و مکرراً اهالی شهرستان سمیرم و منطقه پادنا نسبت به این امر و بُعد مسافت در امور اداری اعتراض داشتند.

وی افزود: اتفاقاتی که در این منطقه رخ داد و حیواناتی که شکار شدند برای کشور به پروژه‌ای بین‌المللی تبدیل شد و حفظ حیات وحش در ایران را زیر سوال برد.

به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، نقدعلی خاطرنشان کرد: برخی گونه‌های جانوری که سالیان اخیر در این منطقه به‌طور بی رحمانه‌ای کشته شدند، دستمایه بیگانگان قرار گرفت و این منطقه فضایی برای جولان شکارچیان غیرقانونی شده بود که گونه‌های گیاهی و جانوری از دست مافیای شکار آسایش نداشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: چندین بار نیز استان اصفهان از نحوه نگهداری این مجموعه گلایه‌مند و معترض بود ومسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان می‌کردند ما نمی‌توانیم باتوجه به کمبود ظرفیت نیروی انسانی و منابع از این منطقه حفاظت صحیحی داشته باشیم.

نقدعلی به نامه‌نگاری‌های چند سال اخیر مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: در این مورد چندین مرتبه طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ رئیس سازمان محیط زیست و دیگر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیران ملی و مدیران استان اصفهان نامه نوشتند و اذعان کردند که این منطقه را استان اصفهان محافظت کند و این نامه‌ها اکنون نیز موجود است و اگر مسئولان این استان در راستای تبیین واقعی این موضوع برای مردم بیش از این سکوت کنند مجبور به انتشار این نامه‌ها جهت تنویر افکار عمومی هستیم.

وی ادامه داد: مدیریت استان اصفهان نسبت به منطقه دنا پس از پیگیری‌های سازمان محیط زیست کشور در راستای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه در شورای عالی محیط زیست در اردیبهشت ماه سال‌ جاری عنوان شد و به تصویب رسید که این امر در راستای مدیریت محدوده جغرافیایی استان اصفهان و در چهارچوب قانون بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: در این جلسه بار جدیدی بر دوش استان اصفهان گذاشته شد و این موضوع را صراحتاً عنوان می‌کنم که هیچ‌گونه تغییری در مرز دو استان ایجاد نشده و تنها منطقه شکار ممنوع پادنا واقع در خاک اصفهان به منطقه حفاظت شده پادنا ارتقاء و مدیریت آن به استان اصفهان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: برای ما تعجب است چرا برخی در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند، مگر مرزی جابه‌جا شده، که شاهد برخی موضع‌گیری‌های تند و یا خارج از چهارچوب هستیم.

نقدعلی افزود: اینکه یک مسئله ملی را دست مایه بیگانگان می‌کنند امری است که انتظار می‌رود توجه دقیق‌تری به آن شود از طرفی بایستی برای مردم تبیین شود، گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه که مادام در معرض آسیب هستند و پاتوق سودجویان و شکارچیان شده‌ است، متعلق به همه مردم ایران است و استان اصفهان تنها درصدد است تا از این منطقه به درستی حفاظت کند و این امریست که در سراسر کشور رایج بوده و از وظایف ارکان اداری هر استان نسبت به محدوده جغرافیایی آن استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار