اوضاع نابسامان تخصیص اعتبارات گچساران و پروژه های که همچنان تعطیل و نیمه کاره ماندند / تنش های لفظی در شورای برنامه ریزی / پناهی : آقای تاجگردون برای محاکمه آمده اید+ فیلم

نشست شورای برنامه ریزی شهرستان گچساران در حالی برگزار شد که حضور تاجگردون نماینده مردم این شهرستان باعث برملا شدن برخی ضعف های مدیریتی در خصوص اعتبارات و البته ایجاد تنش های لفظی هم شد .
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳ 29 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اولین نشست شورای برنامه ریزی گچساران در دولت جدید به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور امام جمعه، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار دوگنبدان و مسئولین ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان در حالی برگزار شد که به نظر می رسید مدیران در خصوص وضعیت اعتباراتی دستگاه های خود چندان اشراف و آکاهی ندارند و همین موضوع هم باعث بروز برخی تنش های لفظی شد .

روانبخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان که با محوریت پیگیری مستمر برای جذب اعتبارات بیشتر، پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، ارائه گزارش ادارات پیرامون اقدامات انجام شده و... برگزار شد، بر لزوم جذب اعتبارات حداکثری ادارات و اکتفا نکردن به بودجه تخصیص یافته این شهرستان نیز تاکید کرد.

فرماندار گچساران در ادامه هم گفت:هفته دولت را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم، رفتار و عمل دولت سیزدهم نشات گرفته از دولت شهید رجایی و شهید باهنر بود.

وی افزود:برای دولت چهاردهم نیز آرزوی موفقیت داریم. اما در بحث کمیته برنامه ریزی شهرستان نشست‌هایی هم با برخی مدیران تاکنون برگزار شد و اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته را بررسی کردیم که اعتبارات نیز در ۲۹فصل و ۵۱برنامه توزیع شده است.

غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت در مجلس در ادامه این نشست خطاب به «علی پوزش» معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:حداقل نسخه‌ای در بحث اعتبارات به بنده هم بدهید باید یک هفته قبل از جلسه موارد را در اختیار مدیران و اعضای شورای برنامه ریزی قرار می‌دادید! لذا امروز سهم گچساران بر اساس چه فرمی تنظیم شده است؟ که بعدا نیز وارد موضوع اعتبارات امسال شویم، به هرحال طوری برنامه ریزی کنید که حق شهرستان ضایع نشود.

اوضاع نابسامان تخصیص اعتبارات گچساران و پروژه های که همچنان تعطیل و نیمه کاره ماندند / تنش های لفظی در شورای برنامه ریزی / پناهی : آقای تاجگردون برای محاکمه آمده اید+ فیلم

دیهیمی خوب در ادامه افزود:برخی مدیران حتی از اعتبارات اداره شان خبر ندارند. این درحالی است که در راه و شهرسازی سال ۱۴۰۱حدود ۲۳میلیارد تومان برای مجتمع پردیس هنری دارای تخصیص شد که متاسفانه این مبلغ بابت بدهی پیمانکاران خارج از شهرستان نیز برداشته شد و، اما سال ۱۴۰۲حدود ۹میلیارد تومان هم اعتبارات گذاشتیم که مقداری از این اعتبارات هم برداشته شد.
تاجگردون با بیان اینکه نباید حق شهرستان گچساران در زمینه اعتبارات ضایع شود گفت: رعایت قانون و حقوق ملت وظیفه و تکلیف همه ما است اگر چه می دانیم که برخی مدیران شهرستانی اختیاری در تخصیص اعتبارات و پروژه ها ندارند اما متولیان امر باید مراقب باشند و نباید اجازه داد که حق این شهرستان در جذب اعتبارات تضییع شود.
وی ابراز کرد: در صورتی که اعتبارات در نظر گرفته شده طرح های عمرانی سال گذشته گچساران به شهرستان های دیگر استان اختصاص داده شده باید برگردانده شود.
تاجگردون اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته بخش راهداری بوده که ۱۶۷ میلیارد ریال جذب شد که بیشتر آن هزینه حقوق کارکنان این اداره شده است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت : متوسط تخصیص اعتبارات شهرستان گچساران پایین تر از استان است.

فرماندار گچساران هم درادامه این نشست به شوخی خطاب به معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌ریزی استان گفت: ببخشید آقای پوزش، یک کلام بگویید پوزش می‌خواهم! در ادامه این نشست هم تخصیص اعتبارات سال گذشته ادارات و دستگاه‌های گچساران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

تاجگردون در ادامه افزود:اگرچه درخدمت استان هستم و، اما نماینده گچساران هم هستم، اما نباید حق شهرستان در بحث اعتبارات ضایع شود. یک کارشناس برنامه باید اعتبارات استان، تخصیص شهرستان و... را حفظ باشد؛ لذا اگر دراین موضوعات کوتاه بیاییم نتیجه هم چنین می‌شود.

حجت الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هم گفت:آقای تاجگردون اینقدر به آقای «پوزش» گیر دادید که بسیاری از موضوعات را فراموش کردند، بنابراین شایسته است جلسه را طوری پیش ببریم که وقت تلف نشود!

تاجگردون ادامه داد:باید در خصوص پروژه‌ها بحث و تبادل گفتگو صورت بگیرد و بنده به عنوان یک ناظر در این جلسه حضور دارم و باید پیگیر حق و حقوق شهرستان گچساران نیز باشیم.

حجت الاسلام پناهی در ادامه اظهار کرد:آقای تاجگردون این جلسه مربوط به این نیست که بخواهید همه را محاکمه کنید! این جلسه همه اش مال شما نیست و شما امروز بیش از کوپن خودتان سخنرانی و وقت جلسه را گرفته اید.

تاجگردون در پاسخ هم افزود:جناب حاج آقا پناهی، شورای برنامه ریزی همین است و بنده هم اندازه کوپن خودم را می‌دانم که چقدر است. نکته این است که شاید شورای برنامه ریزی حتی ساعت‌ها به طول بیانجامد و ختم به یکی دو جلسه هم نشود.


حجت الاسلام هاشمی منش در ادامه هم تصریح کرد:نوع برگزاری جلسه خوب است و نسبت به اعتبارات هر پروژه‌ای هم حق سوال وجود دارد و معتقدم این موضوعات باید در سطح استان هم پیگیری شود. الان در شهرستان پروژه تعریف و اعتبارات هم تخصیص داده می‌شود، اما بعضا هیچ اختیاری یک مدیر شهرستانی در این خصوص ندارد و آیا این حق برای مدیر شهرستانی وجود دارد که از مدیر کل مربوطه استان مطالبه کند؟ وگرنه جلساتی که مدیر شهرستانی بخواهد تماما جوابگوی پروژه‌ها و اعتبارات آن‌ها باشد، هیچ معنایی ندارد.

امام جمعه گچساران افزود:بنابراین همین مطالبه‌ای که امروز آقای تاجگردون اینجا دارند قابل تحسین است و، اما باید از مسئولان استانی و کشوری جهت رفع هر چه بیشتر مشکلات شهرستان هم چنین مطالباتی وجود داشته باشد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس تصریح کرد:رعایت قانون و حقوق ملت یک وظیفه است، بنده هم به خوبی می‌دانم که برخی مدیران شهرستانی، اختیاری در تخصیص اعتبارات و پروژه‌ها ندارند، لذا آقای فرماندار صاحب حق این جلسه هستند پس اگر تخصیصی به اداره‌ای داده شده باید پیگیری و مطالبه شود و اگر امروز کمی سخت بگیریم نتایج خوبی در آینده شاهد خواهیم، بود و خواهش دارم که عزیزان در این خصوص ناراحت نشوند.

تاجگردون در پایان اظهار کرد:آقای پوزش جنابعالی به عنوان یک مسئول در سازمان برنامه و بودجه بایستی حساسیت ویژه‌ای نسبت به اعتبارات شهرستان گچساران نیز داشته باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار