مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

بهره برداری از ۱۲ پروژه مرمتی میراث فرهنگی در هفته دولت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در هفته دولت سال جاری ۱۲ پروژه مرمتی در بخش میراث فرهنگی در اردبیل به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ 29 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب عصر چهارشنبه در نشست خبری روایت تحول در استانداری اردبیل اظهار کرد: اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در حوزه سه گانه مأموریت خود در طول سه سال گذشته برجسته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت پاسداشت و حراست از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای اولین بار در سطح کشور یک پایگاه جهانی ردیف بودجه اختصاص دریافت کرد و در حال تلاش برای اخذ مجوز ماده ۲۳ برای این موضوع هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه ثبت ملی بنا‌های تاریخی در اردبیل گفت: در راستای تأمین رضایتمندی مردم در مرمت و ثبت ملی بنا‌های تاریخی ثبت ملی بازنگری حرایم ۱۸ بنای ثبتی انجام شده و ۶ خانه تاریخی برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

محمدی ادیب با اشاره به بهره برداری از ۱۲ پروژه مرمتی حوزه میراث فرهنگی در هفته دولت ادامه داد: ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی منطقه صائین نیر به عنوان دومین اثر ثبت جهانی استان و اخذ مجوز سومین پایگاه ملی استان برای بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل از جمله اقداماتی است که می‌تواند آثار فرهنگی و تاریخی استان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کند.

وی برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: مهمترین رویداد استان اردبیل طی سال‌های اخیر در حوزه گردشگری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بود که با همکاری تمامی دستگاه‌ها این رویداد به نحو احسن در اردبیل برگزار و تأثیر آن را در معرفی ظرفیت‌های استان در سطح بین المللی و افزایش تقاضای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شاهدیم.

اردبیل رتبه سوم اعطای تسهیلات گردشگری را به دست آورد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در یک سال اخیر توانستیم رتبه اول بازاریابی گردشگری خارجی و رتبه سوم اعطای تسهیلات در حوزه گردشگری را در سطح کشور به دست بیاوریم که این مهم نتیجه برگزاری رویداد ۲۰۲۳ بود.

محمدی ادیب با اشاره به دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در حوزه پربازده گردشگری، اضافه کرد: در هفته دولت ۱۴ پروژه سرمایه گذاری با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید این در حالی است که در طول دولت سیزدهم ۶۱ پروژه در این حوزه به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنایع دستی اردبیل نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۶۰ رشته در استان فعال هستند و ما با برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های مختلف برای رونق حوزه صنایع دستی و بازاریابی محصولات این حوزه برای صنعتگران تلاش می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: پرونده ثبت جهانی شهر گلیم عنبران در دست تهیه است و با نظر رئیس شورای جهانی صنایع دستی که سال گذشته از اردبیل و عنبران بازدید کرد این موضوع پیگیری می‌شود تا شاهد ثبت اولین شهر جهانی صنایع دستی در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار