بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی محقق شد

تثبیت یک موفقیت و تولید پایدار گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، استان کهگیلویه و بویراحمد در مردادماه امسال نیز نه تنها تعهد خود را در تولید مرغ اجرایی کرد بلکه با ۱۳۸ درصد تولید این کالای پرمصرف را تثبیت کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 28 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ با تایید این خبر گفت: در مردادماه نیز همانند ۱۲ ماه اخیر موفق شدیم برنامه ملی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ را اجرایی و حتی ۳۸ درصد بیش از تعهدمان عملیاتی کنیم و اکنون با جرات می‌توان گفت که در تولید این کالای مهم و پرمصرف به یک ثبات امیدبخش رسیدیم. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان در گوشت مرغ همواره استانی کاملا مصرفی و با وابستگی ۶۰ درصدی به واردات بوده، افزود: با یک برنامه علمی و جهادی، ورق را برگرداندیم و به مرز خودکفایی رسیدیم و در ماه‌های آتی این مرز را هم رد خواهیم کرد.

معتمدی‌پور گفت: تولید مرغ از مرز ۲۰ هزار تن فراتر رفته و نیاز این استان حدود ۲۱ هزار تن است و همان‌گونه که اشاره شد با یک برنامه دراز مدت، تولید گوشت مرغ تثبیت شده و شما می‌بینید که هر ماه بر اساس آماری که وزارت اعلام می‌کند، استان ما رتبه نخست یا دوم در اجرای تعهدات و برش استانی است.

وی ادامه داد: تثبیت جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در حالی است که نخستین زنجیره ارزش مرغ در این استان در دستور ساخت است و چندین حلقه از این زنجیره تکمیل و به زودی همه حلقه‌های این زنجیره مهم مرغ در گچساران به همت سرمایه‌گذار جوان آن به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از آن استان ما از یک استان مصرفی و وابسته به یک استان خودکفا و صادرکننده در مرغ تبدیل خواهد شد.

معتمدی‌پور همچنین از ساخت یک زنجیره بزرگتر مرغ در بهمئی هم خبر داد و گفت که ساخت این زنجیره نیز با پیشرفت فیزیکی خوبی در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت جهاد، استان کهگیلویه و بویراحمد در چند ماه اخیر همواره در منطقه سبز تولید مرغ بوده و در رتبه‌بندی مردادماه نیز بعد از استان قزوین، با تولید ۱۳۸ درصدی به نسبت سهمیه و مجوز ابلاغی، رتبه دوم را در شاخص مهم جوجه‌ریزی کسب کرده است.

معتمدی‌پور از افزایش جوجه‌ریزی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: صنعت مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد بیشتر جوجه‌ریزی داشته که این مهم حاصل یک کار تیمی هدفمند، تعاملی، علمی و همت مرغداران، اتحادیه، کارشناسان و همه عوامل دخیل در صنعت مرغداری بوده است.

تثبیت یک موفقیت و تولید پایدار گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار