شکارچیان بی رحم هم به محیط بان شلیک کردند و هم به بزغاله وحشی! / آقای محیط زیست ، دنای خود را بپا دنای اصفهان پیشکش! + فیلم

در همان زمانی که همه درگیر وضعیت محیطبان دنا بودند، شکارچیان با فراغ بال اقدام به شکار بزغاله وحشی می‌کنند! این خلاصه ای از ماجرای ۲۴ ساعته اتفاقات شب گذشته در دنا است .
کد خبر: ۱۱۸۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 28 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر شلیک شکارچیان به سمت محیطبان دنا که بر اثر این شلیک وضعیت محیط بان مصدوم بسیار خطرناک اعلام شد و البته با توجه به کمبود امکانات و نبود بالگرد اورژانس انتقال این مصدوم به صورت پیاده و با همراهی خطرات بیشمار در بدترین شرایط انجام شد که ساعت‌ها این عملیان نجات و انتقال به طول انجامید. اما در همان زمانی که همه درگیر وضعیت محیطبان دنا بودند ، شکارچیان با فراغ بال اقدام به شکار بزغاله وحشی می‌کنند! این خلاصه ای از ماجرای ۲۴ ساعته اتفاقات شب گذشته در دنا است.
شلیک به محیط بان دنا
هادی سینایی رییس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گفت : متاسفانه ساعتی پیش (روز گذشته) ، رمضان رستگار محیطبان پارک ملی دنا در محدوده دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده دنا مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار گرفت و از ناحیه ران بشدت زخمی شده است.
وی گفت : ساعت ۱۴ امروز سه شنبه ۶ شهریور ماه ۴۰۳ صدای شلیک چندین گلوله در منطقه دره خشک کوه گل شنیده شد.
سینایی گفت:محیط بان فورا به منطقه اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تلاش و پیاده روی به محل صدای شلیک گلوله رسیدند.
وی تصریح کرد: محیط بانان موفق می‌شوند یک نفر از شکارچیان را دستگیر نمایند، اما متاسفانه نفر دومی از شکارچیان که سه نفر بودند عرصه را بر رفیق خود تنگ می‌بیند در فاصله صفر با اسلحه کلاشینکف به سمت پای محیط بان شلیک میکند تا بتواند دوست دستگیر شده خود را از دست محیط بانان ازاد کند.
رییس اداره روابط عمومی و امور سانه حفاظت محیط زیست استان گفت: بدلیل اصابت تیر به ران محیط بان، متاسفانه وی از ناحیه پا بشدت مصدوم شده و بر روی زمین می‌افتد، متخلفین اسلحه سازمانی محیط بان را برداشته و هر سه نفر متواری می‌گردند.
سینایی گفت: پای محیط بان بشدت دچار خون ریزی شده و یکی از محیط بان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خون ریزی انجام داده، اما نیازمند تامین بالگرد برای اعزام محیط بان مجروح بودیم.
بالگرد نیست!
وی گفت: علی رغم پیگیری‌های لازم متاسفانه هیچ گونه بالگردی برای اعزام محیط بان هماهنگ نشد، تیمی از محیطبانان مجرب بصورت زمینی به محل اعزام شدند و هم اکنون به محل رسیدند، اما باتوجه به تاریکی شب، صعب العبور بودن منطقه، بعد مسافت برای اعزام محیطبان مصدوم شده به پایین کوه با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.
وی با انتقاد از نبود بالگرد در استان گفت: مشابه این اتفاق در سنوات گذشته رخ داد، اما هر بار بدلیل نبود بالگرد ساعت‌ها طول کشید تا مصدوم به پایین کوه منتقل شود فلذا فراهم کردن یک بالگرد برای چنین اتفاق‌هایی ضرورتی انکار ناپذیر است.
لازم به توضیح است، رمضان رستگار از محیطبانان جوان و باسابقه متاهل دارای سه فرزند و اهل روستای آب سپاه از توابع شهرستان دناست که قریب به ۲۲ سال سابقه خدمت دارد.
فیلم / عملیان نفس گیر انتقال محیطبان مصدوم

این کلیپ بخشی از عملیات انتقال محیط بان مصدوم در دنا است که روابط عمومی محیطزیست کهگیلویه و بویراحمد منتشر کرده است .

سوء استفاده ۴ متخلف از شرایط زخمی شدن محیطبان و شکار بزغاله
در حالی که خبر مجروح شدن محیطبان دنا درفضای رسانه‌ای در حال دست به‌دست شدن بود گروهی از متخلفین در گردنه بیژن از فرصت سوء استفاده کرده و بزغاله‌ای شکار می‌کنند.
به گفته روابط عمومی محیط زیست استان تعدادی از محیط‌بانان سخت کوش فورا به محل اعزام شدند و موفق شدند، متخلفین را به همراه لاشه بزغاله شکار شده دستگیر و اعمال قانون کنند.
آقای محیط زیست دنای خود را بپا دنای اصفهان پیشکش!
وضعیت پیش آمده شبانه روز گذشته را می‌توان تلنگری به مسئولین محیط زیست استان دانست که بدانند در شرایط موجود حفاظت از دنای واقع در مرز جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد ، خود مصیبتی است ان هم با این وضعیت فشل امکانات ، حال اصرار بر نگهبانی و حراست از دنای واقع در استان اصفهان برای کهگیلویه و بویراحمد چه توجیهی دارد که اینگونه آتش بیار معرکه مخالفت با مصوبه جدا کردن حفاظت از محیط زیست دنای شمالی که متعلق به استان اصفهان است شده اید و مدیر کل محیط زیست استان با افتخار می‌چرخد و جار می‌زند من برای اینکه مصوبه جدا شدن مدیریت حفاظت از دنای شمالی ابلاغ نشود در جلسه محیط زیست کشور شرکت نکردم؟
هر چند جزئیات محل حادثه برای محیط بان دنا و پس از ان شکار بزغاله دنا مشخص نشده ، اما فرض بر این باشد که این اتفاقات در دنای کهگیلویه و بویراحمد رخ داده باشد و همزمان عده‌ای شکارچی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و در دنای اصفهان اقدام به همین موضوع می‌کردند آیا واقعا در توان کهگیلویه و بویراحمد است که این همه هزینه را برای حفاظت از محیط زیست یک استان دیگر انجام دهد؟!
اینجاست که باید خطاب به مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گفت " آقای محیط زیست هگیلویه و بویراحمد ، دنای خود را بپا دنای اصفهان پیشکش! "

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار