بسته خبری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

اعلام زمان جشن شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد زمان برگزاری جشن شکوفه ها ، غنچه‌ها و جوانه‌ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 28 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد محمد جمالی درجلسه روسای آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق این استان برگزار شد، با بیان اینکه کار باید برای رضای خداوند باشد، گفت: همه مدیران باید پای کار باشند.
جمالی با اشاره به اینکه از شانزدهم تا بیست شهریور ماه، مانور بازگشایی مدارس با شعار《بازگشایی مدارس برای ایران》را داریم، برآمادگی کامل همه مدارس برای بازگشایی هر چه با شکوه‌تر تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی مهمترین اولویت آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد است، اظهار کرد: جشن غنچه‌ها ویژه (پیش دبستانی‌ها) در ۲۶ شهریور ماه، جشن شکوفه‌ها ویژه (دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی) ۲۷ شهریور، جشن جوانه‌ها ویژه (پایه اول متوسطه) ۲۸ شهریور و زنگ مهر، ایثار، مقاومت و نماز نیز اول مهر برگزار می‌شود.
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به اهمیت پیوند خانه و مدرسه و لزوم مسارکت خانواده‌ها گفت: ۱۵ شهریور به بعد نیز انجمن اولیا و مربیان باید برگزار شود.
جمالی بر نقش روابط عمومی و رسانه‌ها تاکید کرد وگفت: در شهریور ماه، فضای رسانه‌ای و عمومی باید بحث بازگشایی مدارس و آموزش و پرورش باشد.
وی با بیان اینکه حداقل ۱۰ درصد مدارس، باید مدرسه در تراز باشد، خاطر نشان کرد: حداقل ۱۰ درصد مدارس عادی دولتی، ۵۰ درصد مدارس خاص و ۵۰ درصد مدارس دولتی و هیئت امنایی باید جزو مدارس در تراز باشد.
جمالی تصریح کرد: در حداقل ۳۰ درصد مدارس مستقل استان باید نظام دوری اجرا شود.
بحث توانمند سازی معلمان، انتخاب و انتصاب مدیران و جلسه با مدیران مدارس در شهریور ماه از دیگر محور‌های مورد تاکید سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد در این جلسه بود.
در این جلسه مدیران ادارات و مناطق ۱۳ گانه گزارش کاملی از اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس ارائه دادند.

اعلام زمان جشن شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها

اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی ۴ مهر برگزار می‌شود
سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با همکاری سپاه فتح استان در تاریخ ۴ مهرماه در سالن پوریای ولی برگزار خواهد شد.

محمد جمالی، در جلسه هماهنگی اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده، اظهار کرد: اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانش آموز و فرهنگی با همکاری سپاه فتح استان در تاریخ ۴ مهرماه در سالن پوریای ولی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر همکاری همه‌جانبه آموزش و پرورش برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش آموزی برای برگزاری این اجلاسیه در دستور کار قرار دارد تا ارزش‌های مقدس ایثار و شهادت در بین دانش آموزان به خوبی منتقل شود.

مصطفی گلستانی‌فر مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز با اشاره به تاثیر گذار بودن قشر فرهنگیان بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان تاکید کرد.

در این جلسه نیز هماهنگی‌های لازم جهت هر چه باشکوه برگزار شدن این اجلاسیه انجام شد.

اعلام زمان جشن شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها
نشست هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش وپرورش
 در آستانه بازگشایی مدارس به منظورانسجام، هماهنگی و هم افزایی، نشست هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش وپرورش در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان؛ در این نشست که سید رضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، سید سلیمان حسینی نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و سلیمان شهبازی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت پروژه مهر جهت بازگشایی باشکوه مدارس ارائه کرد.
محمد جمالی با بیان اینکه سازماندهی نیروی انسانی در سطح استان مراحل پایانی را طی می‌کند گفت: تدابیر لازم برای ساماندهی مناسب نیروی انسانی در همه شهرستان‌ها و مناطق اندیشیده شده است که نسبت به سال‌های گذشته کمترین میزان حق التدریس را داشته باشیم.
وی از توزیع تجهیزات ورزشی و هنرستان‌ها تا قبل از بازگشایی مدارس خبر داد وگفت: کتب درسی دانش آموزان نیز به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده و از نیمه دوم شهریورماه توزیع خواهد شد تا دانش آموزان در ابتدای مهرماه مشکلی از نظر منابع آموزشی نداشته باشند.
سید رضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: همه تجهیزات مورد نیاز مدارس تامین شده و در سال تحصیلی جدید مدارس از نظر تجهیزات مشکلی نخواهند داشت.
حسینی نیک از بهره برداری از خوابگاه شبانه روزی دیشموک تا بازگشایی مدارس خبرداد و گفت: ۵۱ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی جدید در استان تا مهرماه ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
سید سلیمان حسینی نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان استان نیز کمبود فضای خوابگاهی جهت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را از مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با همکاری آموزش وپرورش و بهره گیری از امکانات موجود تلاش می‌کنیم که تا قبل از شروع سال تحصیلی این مشکل حل شود.
 سلیمان شهبازی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه وبویراحمد نیز خواستار همکاری نوسازی مدارس جهت تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز کانون پرورشی کودکان و نوجوانان شد وگفت: در تابستان امسال بیش از ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش کودکان و نوجوانان شرکت کردند.
در این نشست صمیمی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد اعضا بر همکاری، هماهنگی و برنامه ریزی برای بازگشایی باشکوه مدارس در سطح استان تاکید کردند.

اعلام زمان جشن شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها
مانور بازگشایی مدارس ۱۶ تا ۲۰ شهریورماه در مدارس کهگیلویه وبویراحمد اجرا می‌شود/ کارگرو‌های اطلاع رسانی و حراست فعالترین کارگرو‌های پروژه مهر
دبیر ستاد پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری مانور بازگشایی مدارس از ۱۶ تا ۲۰ شهریورماه در مدارس کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان؛ محمد دانشی نسب با بیان اینکه مانور پروژه مهر به منظور سنجش میزان آمادگی مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی است گفت: نظارت بر روند اجرایی پروژه مهر جهت بازگشایی مدارس، در بهبود کیفیت تاثیر مستقیم دارد، در یک بازدیدکلی تمامی مدارس استان طی ۵روز متوالی توسط کارگروه و تیم ارزیابان شهرستان و مناطق مورد ارزیابی و بازدید قرار خواهند گرفت.
وی افزود: در این بازدید‌ها همه‌ی اقدامات شهرستان‌ها و مناطق از قبیل تعمیر و تجهیز، اطلاع رسانی، تایید صلاحیت، صدور ابلاغ، تایید ضوابط، کلاس بندی، بهسازی، نظارت و ارزیابی و انتصابات، نقل و انتقالات، سازماندهی نیروی انسانی، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آماده سازی فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز در مدارس، مورد بازدید و بررسی تخصصی قرار می‌گیرد.
دانشی نسب تصریح کرد: در این بازدید‌ها بیش از۸۰ نفردر قالب ۱۳ تیم از کارشناسان و مسئولین کارگروه‌های پروژه مهر از تمامی مدارس اعم از دولتی، غیردولتی هیات امنایی، تیزهوشان، نمونه، شاهد بازدید می‌کنند.
دبیر ستاد پروژه مهر اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه کارگرو‌های نه گانه پروژه مهر در اداره کل آموزش وپرورش فعال و تاکنون ۸ جلسه هماهنگی تشکیل شده است گفت: کارگرو‌های اطلاع رسانی و حراست از فعالترین کارگرو‌های پروژه مهر آموزش وپرورش استان هستند.
وی در پایان گفت: درسال تحصیلی جدید قریب به ۱۶ هزار معلم در کلاس درس بیش از۳ هزار آموزشگاه حضور خواهند یافت.

اعلام زمان جشن شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها
برنامه جامع تحولی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در در سال تحصیلی۱۴۰۴-۱۴۰۳ تدوین می‌شود
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین برنامه جامع تحولی برای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی۱۴۰۴-۱۴۰۳ آتی خبر داد
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان؛ محمد جمالی در نشست رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد، حراست، حقوقی، تخلفات اداری، امتحانات، انجمن اولیاء ومربیان، روابط عمومی، سمپاد، امور شاهد و ایثارگران و امور بانوان با تبیین اهمیت برنامه محوری و نظم اداری در فعالیت‌های آموزشی وپرورشی گفت: برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش نیاز به تدوین برنامه‌ای منسجم و اصولی مبتنی بر سند تحول بنیادین داریم که جهت سال تحصیلی آتی این برنامه تحولی تا قبل از بازگشایی مدارس تدوین می‌شود.
وی افزود: برنامه تحولی درهمه معاونت‌ها و ادارات به شکل جداگانه متناسب با ماموریت‌ها تدوین می‌شود تا با برنامه محوری شاهد رشد ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی وپرورشی و شاخص‌های استان در بخش‌های مختلف باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: نشست روسای ادارات زیر نظر مدیرکل هر دو هفته یکبار با دبیری اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی برگزار شود و برنامه‌ها و اقدامات هر حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
 در این نشست رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد، حراست، حقوقی، تخلفات اداری، امتحانات، انجمن اولیاء ومربیان، روابط عمومی، سمپاد، امور شاهد و ایثارگران، امور بانوان و مشاور اجرایی مدیرکل در این نشست گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خویش ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار