مجوز احداث ۳۵ کیلومتر خطوط فشار قوی گاز در لرستان اخذ شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: مجوز احداث ۳۵ کیلومتر خطوط فشار قوی به منظور افزایش تاب آوری شبکه و تامین پایدار گاز در مواقع بحرانی برای استان اخذ شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ 02 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایرنا؛ کرم گودرزی با اعلام این خبر گفت: مقاوم سازی و تاب آوری شبکه یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه گاز است که در این راستا مجوز احداث ۳۵ کیلومتر خط لوله فشار قوی به موازات خطوط موجود اخذ شده و در مرحله نهایی انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی بیان کرد: ۲۳ کیلومتر خط لوله فشار قوی در مسیر دورود – ازنا – الیگودرز و ۱۳ کیلومتر به موازات خط فعلی هرسین – نورآباد و فیروزآباد برای مناطق واقع در این مسیر‌ها احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تاکید کرد: همچنین با توجه به تاثیر سرمای هوا بر حوضچه‌های سطح خیابان‌ها و کاهش تاب آوری شبکه، جمع آوری ۱۶۰ مورد از این حوضچه‌ها برای ۲ سال آینده و ۶۵ مورد تا مهرماه امسال برنامه ریزی شده است تا علاوه بر افزایش مقاومت شبکه گاز، ایمنی شهروندان نیز با عملکرد بهتری تامین شود.

گودرزی اظهار داشت: علاوه بر این، شبکه گازرسانی دورود، ازنا، الیگودرز و الشتر متناسب با پیش بینی رشد جمعیت در سال‌های آینده و بروز حوادث احتمالی تقویت شده است.

وی افزود: ظرفیت شبکه فشار قوی گاز دورود، ازنا و الیگودرز در شرق استان در حال تکمیل بود که خط انتقال ۲۳ کیلومتری از مسیر خرم آباد - بروجرد - ملایر واقع در خط ششم سراسری گاز برای ایستگاه دورود احداث شد و با توجه به فعالیت صنایع این مناطق، در آینده نیز خطوط گاز ازنا و الیگودرز از این خط جدید بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان دامه داد: همچنین منبع دوم تامین گاز برای واحد‌های مهم از جمله نیروگاه، کارخانه سیمان و صنایع غرب خرم آباد در برخی مناطق استان ایجاد شده است تا در مواقع بحران و یا قطع احتمالی یکی از شبکه ها، مشکلی برای این واحد‌ها ایجاد نشود.

گودرزی با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی لرستان در مجموع شهری و روستایی ۹۹.۵ درصد است، اضافه کرد: ضریب نفوذ گاز رسانی شهری در لرستان به ۹۹.۹ درصد رسیده است.

مجموع مشترکان شرکت گاز لرستان به بیش از ۶۱۸ هزار مورد شامل ۵۸۳ هزار و ۵۴۳ خانگی، ۲۹ هزار و ۴۵۴ عمومی و یک هزار و ۳۹۳ مشترک خانگی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار