دومین مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان طی سالجاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دومین مشاهده گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان طی سالجاری توسط عکاسان حیات وحش و با هماهنگی این اداره کل ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸ 01 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند روز پنجشنبه اظهار داشت: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت شده استان برای دومین بار در سال جاری تایید شد.

وی افزود: وجود پلنگ به عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان دهنده پویایی آن زیست بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه است.

سالاروند با تقدیر از خدمات صادقانه همکاران محیط‌بان گفت: بدون شک دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بان خدوم همچنین هوشمندسازی مناطق حفاظت شده و استفاده از فناوری‌های نوین بوده که نتیجه آن ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش طی ۲سال گذشته می‌باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز سه مورد پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان، مشاهده و تصاویر آن ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار