فرماندار مشهد خبر داد:

اجرای ۲۰۴ پروژه کلان در حاشیه شهر مشهد

فرماندار مشهد از فعال شدن ۲۰۴ پروژه کلان در سطح حاشیه این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 24 August 2024

به گزارش تابناک رضوی، داوری گفت: در حاشیه شهر مشهد، باید چند کار انجام می‌دادیم. ابتدا آن را باید تثبیت می‌کردیم که دیگر گسترش پیدا نکند. دوم باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز را می‌گرفتیم. با این اوصاف؛ امروز مطالعات ما منجر به طرحی شد که جوانب امر در آن مد نظر قرار گرفته و اقدامات اولیه آن انجام شده. خوشبختانه بزودی این طرح به وزارت کشور و هیأت دولت خواهد رفت و در صورت تصویب آن را به مردم عزیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد در تکمیل سخنانش اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که حاشیه شهر را به متن شهر تبدیل کنیم. بر این اساس؛ ۲۰۴ پروژه کلان در سطح حاشیه شهر فعال است و ۳۰ درصد از بودجه تمام نهادها را به حاشیه شهر سوق داده‌ایم.

وی همچنین به برگزاری باشکوه ۲ انتخابات «مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات ریاست جمهوری» در مشهد پرداخت و یادآور شد: این دو رویداد سیاسی با مشارکت بالا و بسیار خوب شهروندان شهر امام مهربانی‌ها همراه بود. باید گفت؛ مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۴۰.۱۷ درصد مشارکت مردم مشهد و افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ روبرو بود. همچنین مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ۵۰.۱ درصد و در مرحله دوم ۵۶.۷ درصد شهروندان از خود مشارکت نشان دادند که قابل توجه است.

داوری بیان کرد: مسئولیت‌ پذیری در مشارکت حداکثری، راه‌اندازی اتاق وضعیت، استفاده از ظرفیت نخبگانی، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، بانوان، خود ارزیابی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با شهروندان مناطق شهرداری و برگزاری جلسات تبیینی انتخابات با ۱۲ هزار نفر از اقشار با هدف افزایش مشارکت عمومی؛ از جمله اقدامات ویژه حول برگزاری این ۲ رویداد سیاسی بود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح شهر مشهد افتتاح شده است، افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌ها خط سه متروی مشهد است که همه خطوط را به حرم مطهر رضوی متصل می‌کند و بزودی در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

وی همچنین به موضوع سیل مشهد اشاره کرد و یادآور شد: در سیلی که رخ داد با تدابیر اندیشیده شده، خسارت کمتر شد و بهترین خدمت‌رسانی را به سیل زدگان انجام دادیم.

داوری با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت دولت و تنوع پروژه‌های در دستور کار برای افتتاح عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی افتتاحیه و کلنگ زنی شهرستان مشهد در قالب ۱۲ دستگاه اجرایی و دهیاری‌ها شامل ۱۰۳ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی بوده و اعتباری بالغ بر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.

منبع: معاونت استانداری و فرمانداری مشهد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار