امام جمعه مهران:

معرفی مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی به کل کشور

امام جمعه مهران گفت: با توجه به اهمیت بعد فرهنگی کنگره عظیم اربعین، باید مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی به کل کشور معرفی شود‌.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 25 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام عبدالله امینی امام جمعه مهران در نشست کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین استان ایلام بیان داشت: مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی باید به کل کشور معرفی شود.

وی افزود: تبلیغ باید یک پشتوانه علمی و دانشی محکم داشته باشد که نقش و اهمیت افزایش سواد و دانش روحانیون در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

 امام جمعه مهران با اشاره به اینکه امروزه جوان ما با شبهاتی دست و پنجه نرم می‌کند که برای من طلبه که دانش کمی دارم قابل پاسخ نیست، افزود: با افزایش دانش، بصیرت افزایی و معرفت افزایی که بعد مهم اربعین است، می‌توان به این شبهات پاسخ مناسب داد.

حجت‌الاسلام عبدالله امینی امام جمعه مهران گفت: اگر فرایند اربعین را به ۴ بعد تقسیم کنیم، اهمیت بعد فرهنگی بسیار حائز اهمیت و مهمتر از ابعاد دیگر است.

وی با بیان اينکه باید طلابی را در حوزه با موضوع تخصصی اربعین تربیت کنیم، اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در این راستا با دعوت از اندیشمندان، مذاهب، ادیان و... مجمع بزرگ اربعین تشکیل شود. 

وی در پایان افزود: اندیشمندان جهان از هر دین رنگ و مذهبی و آئینی با ارائه مقالات و نگارش کتب مختلف فرهنگی می‌توانند گامی موثر در جهت افزایش دانش و معرفت اربعین حسینی بردارند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار