گزارشی از افتتاح بیمارستان فوق تخصصی صحرایی نیروی زمینی سپاه در مرز مهران + فیلم

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت : این بیمارستان با بهترین و مجهزترین امکانات روز بهداری نیروی زمینی سپاه ظرف ۲ روز آماده شد و از امروز آماده خدمات این مجموعه به زوار ارائه می‌شود و تلاش می‌شود که بهداشت و سلامت زوار متردد از مرز مهران با این امکانات و تجهیزات فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ 18 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار احمد اخوان مهدی بیان داشت : این بیمارستان دارای بخش‌های بستری، اورژانس، ccu و lcu، ریکاوری اتاق عمل، رادیولوژی،آزمایشگاه و csr با رویکرد تلفیق مدیریت و دفاع زیستی آماده ارائه خدمات رایگان به زوار اربعین حسینی است.

وی افزود : در تلاش هستیم که در ۲ بخش امنیت و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای تأمین استان، شرایطی فراهم شود که همه زائران با طیب خاطر و آسایش با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه از این مرز سفری آسان، امن و راحت داشته باشند.

سردار احمد اخوان مهدی ادامه داد : مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه پرونده‌ی درخشانی هم در دفاع مقدس و هم بعداز آن در حوادث مختلف از جمله زلزله و کرونا دارند و امروز خوشحالیم که در راستای خدمت به زوار اربعین حسینی در مرز مهران حضور داریم.

وی اظهار داشت: خدمات بیمارستان فوق تخصصی حضرت زهرا(س) نیروی زمینی سپاه در مرز مهران از امروز آغاز و تا برگشت کامل زوار از عتبات عالیات ادامه دارد و خدمات درمانی این مرکز به طور کامل به زوار عزیز ارائه‌ می‌شود.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه یاد آور شد : بیمارستان فوق تخصصی با تلاش نیروهای مسلح در طول چند روز به سرعت برای خدمت‌رسانی به زائران برپا می‌شود و برخی از خدماتی که در این بیمارستان به زائرا ارائه می‌شود شاید در بیمارستان های بزرگ کشور هم نداشته باشیم که این امر به برکت امام حسین(ع) است.

سرهنگ "روح اله سلیمانی" افزود: این بیمارستان صحرایی از کادر درمان متخصص و فوق تخصص بهره‌مند است و نکته حائز اهمیت اینکه زیرساخت‌های فنی این بیمارستان در داخل خود بیمارستان تعبیه شده و خود اتکا است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های این بیمارستان بهره‌مندی از واحدهای سی. تی. اسکن و ام. آر. آی سیار است.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدامات چشم‌گیر در خدمات رسانی به زائران در مرزهای پنج گانه، به‌ویژه مرز مهران صورت گرفته است.

  عبداله حاجی صادقی، در بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی و موکب های مستقر در مرز بین المللی مهران، ضمن تشکر از خبرنگارانی که در این هوای گرم اخبار مربوط به اربعین را پوشش می دهند، گفت: اربعین از اختصاصات امام حسین (ع) است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات چشمگیر در خدمات‌رسانی به زائران در مرزهای پنج گانه، به ویژه در مرز مهران، افزود: معاندین و بدخواهان اسلام بدانند که اربعین هرسال پرشورتر و منظم‌تر از سالهای قبل به برکت جمهوری اسلامی برگزار می شود . 

وی افزود: آنچه در شهرستان مهران با وجود ظرفیت کم می‌بینیم، نتیجه همدلی و همراهی مردم و مسئولان است‌ و خداوند را شاکریم به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از معارف دین احیا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیام واقعه اربعین این است که نگذارید عاشورا کمرنگ شود و کنگره اربعین زنده ماندن عاشوراست و به برکت اربعین عاشورا آغازی بی‌پایان خواهد داشت.

استاندار ایلام در آیین افتتاح این بیمارستان اظهار داشت: شهری که گنجایش , 30 هزار نفر را دارد تا ساعت 12 شب گذشته بیش از یک میلیون و 345 هزار زائر تاکنون از آن تردد کردند که از این تعداد یک میلیون و 55 هزار از مرز خروج داشتند.

وی افزود: بیمارستان صحرایی مجهز سپاه پاسداران در مرز مهران، تکیه‌گاهی قوی برای خدمت به زوار است و می‌تواند بیشترین و بهترین خدمت را به زوار داشته باشد‌‌.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: علاوه بر این بیمارستان که توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران ایجاد شده، یک بیمارستان صحرایی دیگر توسط ارتش مقتدر در میدان اربعین راه‌اندازی شد که این دو بیمارستان آماده خدمات‌رسانی به زوار هستند.

 بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: هارمونی خدمت به زوار در اربعین را شاهد هستیم و همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان و نیروهای سپاه پاسداران، ارتش و فراجا، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بیشترین و دیگر دستگاه‌ها همه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به زوار به‌کار گرفتند.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار