فعالیت ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در موکب‌های استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت : ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در موکب‌های شهرستان‌هایی که در مسیر زوار اربعین حسینی(ع) قرار دارند دایر شده است
کد خبر: ۱۱۸۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ 19 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت : در این غرفه‌ها صنایع دستی و سوغات ایلام در قالب غرفه‌ها در کنار موکب‌ها دایر و در معرفی صنایع دستی و سوغات استان نقش موثری دارند.

وی افزود : در استان ایلام ۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در ۳۳ رشته فعالیت دارند.

صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز از آغاز فعالیت ۳۸ غرفه صنایع دستی در کنار موکب مرکزی در این شهرستان خبرداد و ادامه داد : این تعداد غرفه با شرکت ۴۰ صنعتگر فعال صنایع دستی شهرستان دهلران راه‌اندازی شده است.

وی گفت : محصولات تولیدی این غرفه‌ها شامل گلیم، حصیر، رودوزی‌های الحاقی، محصولات جاجیمی، سوغات، بافتنی‌های داری و غیرداری است.

عینی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دهلران نیز اظهار کرد : مدیریت سفرهای اربعین به عهده ستاد اربعین بوده و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز عضوی از این ستاد است که برخی ماموریت‌ها از جمله نظارت بر مراکز اقامتی رسمی و معرفی جاذبه های گردشگری و ترویج فرهنگ بومی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد :  برپایی نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در کنار موکب‌ها در سال‌های گذشته تجربه موفقی بود که موجب ایجاد انگیزه برای استراحت و توقف زائران و آشنایی آن‌ها با فرهنگ بومی و هنرهای سنتی شهرستان ویژه دهلران گردید./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار