توزیع یک هزار و ۷۰۰ قالب یخ بین مواکب پنجگانه نیروی پدافند هوایی

فرمانده گروه پشتیبانی آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در مرز مهران گفت : یک هزار و ۷۰۰ قالب یخ برای خنک کردن میوه و آب معدنی و تولید شربت بین مواکب پنجگانه نیروی پدافند هوایی توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰ 23 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ صفری ادامه داد : روزانه ۶ هزار لیتر شربت خنک توسط مواکب پنجگانه نیروی پدافند هوایی ارتش بین زائران توزیع شده و تا دیروز حدود ۶۰ هزار لیتر انواع شربت خنک آماده و بین زائران شد.

وی افزود : در ایستگاه صلواتی شهید آل هاشم مستقر در میدان اربعین به طور میانگین روزانه صبحانه ۲ هزار وعده صبحانه، چهار هزار پرس نهار و چهار هزار پرس شام طبخ و بین زائران توزیع می شود.

صفری مطرح کرد : با توجه به گرمای هوا و به منظور جلوگیری از افت قند و گرمازدگی زائران، در این مدت ۱۲ هزار کیلوگرم میوه های خنک فصل بین زائران توزیع شده است.

وی یاد آور شد : در ایستگاه صلواتی میدان اربعین فضای مناسب برای اسکان موقت زائرین با ظرفیت پذیرش شبانه روزی ۵۰۰ نفر آقایان و ۳۰۰ نفر بانوان برپا شده است و تا دیروز حدود ۶۰ هزار نفر به صورت متناوب در این محل استراحت و اسکان داشته اند.

وی ادامه داد: هشت هزار بسته فرهنگی از جمله دستبندهای مزین به نام ائمه اطهار(ع)، پیکسل‌های مذهبی، سربند، شال سیاه عزا و زیارتنامه اربعین بین زائران توسط ایستگاه‌های صلواتی پنجگانه ارتش توزیع شد.

 فرمانده گروه پشتیبانی آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در مرز مهران  یاد آور شد : درمان سرپایی و سرم‌تراپی در اتاق سرد ۱۶ تخته سیار مستقر در پایانه برکت که تاکنون حدود ۱۲۰ نفر به این قسمت مراجعه و درمان‌های سرپایی، استراحت و سرم‌تراپی دریافت کرده اند و در صورت نیاز توسط آمبولانس مستقر به مراکز درمانی تخصصی اعزام شدند.

صفری خاطرنشان کرد :  بر اساس تجارب گذشته پیش بینی می‌شود باتوجه به موج برگشت زائران پایانه شهید رئیسی (برکت) با ازدحام جمعیت مواجه باشد و نیاز به خدمات درمانی در این پایانه نیز به علت گرمای هوا و خستگی طول مسیر بیشتر خواهد شد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار