فرماندار لنگرود خبر داد

افتتاح ۱۲۹ پروژه عمرانی در هفته دولت / اتمام اسکله بندر گردشگری چمخاله

کد خبر: ۱۱۸۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴ 21 August 2024

  فرماندار لنگرود گفت: امسال در هفته دولت ۱۲۹ پروژه زیرساختی و مدیریت شهری با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان و مشارکت ۱۹ دستگاه در لنگرود به بهره برداری خواهید رسید به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
محمدرضا جلالی امروز (۳۰ مرداد ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش رسانه های معاند داخلی و خارجی برای زیر سوال بردن هویت کشور و نظام اسلامی و سیاه‌نمایی در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: خبرنگاران راستین تبیین گران حقایق هستند و باید با روایت خود هویت دینی و ملی ایران را احیا کنند.
وی از خبرنگاران خواست با انعکاس تلاش شبانه روزی دولتمردان در میدان خدمت برای جامعه امیدآفرین و اعتمادساز باشند و ادامه داد: خبرنگاران باید اقدامات انجام‌شده توسط مسئولان نظام را به جامعه منتقل کنند.
فرماندار لنگرود به استقرار دولت چهاردهم از هفته آینده اشاره کرد و گفت: با کمک شهرداران و دهیاران در سه سال گذشته، شهرستان لنگرود را به کارگاه بزرگ عمرانی و اجرایی تبدیل کردیم و این روند ادامه دارد.
وی از افتتاح مدرسه شهید آیت الله رئیسی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: افتتاح ۲۴ پروژه تبدیل کابل سیمی به خودنگهدار، بهره برداری از دو واحد مسکن مددجویی، حفر و تجهیز چاه های آب، اصلاح تجهیزات ارتباطی ۲۰ نقطه کور، رفع مشکل آبگرفتگی شهر لنگرود از جمله این پروژه هاست.
فرماندار لنگرود با بیان اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۵۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه های عمرانی و زیرساختی و خدمات رسانی در شهرستان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: ۸۴ میلیارد تومان در بخش آموزشی، ۶۱۸ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان، ۲۷ میلیارد تومان در بخش ورزش و جوانان و ۱۴.۵ میلیارد تومان در بخش فرهنگ هزینه شده است.
وی از افتتاح چهار خانه بهداشت و احداث هشت خانه بهداشت در شهرستان خبر داد و با بیان اینکه یک خانه بهداشت در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد، گفت: تا سال آینده ۶۴ تخت به بیمارستان شهید حسین پور افزوده می شود.
جلالی با اشاره به سهمیه ۲۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود، بیان کرد: در سه سال گذشته شش میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومان هزینه کردیم.
وی با بیان اینکه پروژه های بخش کشاورزی با اعتبار ۴۸۵ میلیارد تومان، بخش راهداری و حمل و نقل با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان، بخش آب و فاضلاب با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان و بخش توزیع برق با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان اجرایی شده است، ادامه داد: در مدت یادشده ۲۷۴۷ سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را صادر کردیم.
فرماندار لنگرود از بهره برداری از فاز اول پروژه بندر گردشگری چمخاله به‌عنوان تنها بندر گردشگری شمال کشور با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در ماه های آینده خبر داد و اظهار کرد: اسکله به‌زودی افتتاح می شود و بهره برداری از فاز دوم با احداث هتل و تفرجگاه، رونق گردشگری را به‌دنبال دارد.
وی لنگرود را مرکز ثقل گردشگری دانست و بیان کرد: آب بندان کیاکلایه یک زیست بوم برای جذب و ماندگاری گردشگر است و از مجموع ۶۰۰ هکتار این آب بندان توانستیم برای ۱۳۰ هکتار سند بگیریم و لایروبی آن برای اجرای طرح گردشگری شهرداری لنگرود در حال انجام است. تجهیزات تله کابین و سورتمه نیز خریده شده است و تا پایان سال شاهد نصب و راه اندازی آن خواهیم بود.
جلالی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های شهرستان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی یک کشتارگاه طیور را با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۶۰۰ نفری افتتاح کردیم که دارای سیستم تصفیه فاضلاب فوق  پیشرفته است.
فرماندار لنگرود از پرداخت ۱۲ میلیارد تومانی تسهیلات تبصره ۱۶ و ۸۳ میلیارد تومانی تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: تعهد اشتغال شهرستان در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۳۲۵ شغل، ۱۶۳۷ شغل و ۱۷۱۹ شغل بود که شاهد تحقق ۹۵۳ شغل، ۱۸۵۰ شغل و ۱۸۷۶ شغل بودیم. تعهد امسال نیز ۱۴۶۱ شغل است که تاکنون ۳۷۱ شغل را ایجاد کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار