مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

بهره برداری از ۶۱۵ واحد مسکن روستایی گیلان در هفته دولت

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از بهره‌برداری از ۶۱۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان در ۱۶ شهرستان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: مجموع واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن در روستاها به حدود ۵۸۰۰ واحد می رسد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ 20 August 2024

حامد دائمی ادر گفتگو با خبرنگارتابناک گیلان ، با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان طی سه سال گذشته، اظهار کرد: شاخص اجرای طرح های هادی در ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان ۴۷ درصد معادل ۹۷۰ روستا تا سال ۱۴۰۰ بود که در حال حاضر به ۶۰ درصد رسیده است.

وی از رشد ۱۳ درصدی شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای گیلان خبر داد و افزود: طرح هادی در ۱۲۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ۸۱۷ پروژه عمرانی طرح هادی را در سطح روستاها با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی کردیم، گفت: این پروژه ها شامل اجرای آسفالت و جوی و جدول و دیوار حائل و... بود؛ در واقع طی سه سال گذشته ۷۲۰ کیلومتر از معابر روستایی را به میزان سه میلیون مترمربع، آسفالت کردیم.

دائمی یکی از اقدامات مثبت بنیاد مسکن طی سه سال گذشته را در راستای تثبیت مالکیت روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دانست و عنوان کرد: طی این مدت، ۲۳ هزار جلد سند روستایی و شهری را صادر کردیم و تحویل متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دادیم؛ این در حالی است که در مجموع ۱۷۰ هزار جلد سند در استان تحویل متقاضیان شده و این روند ادامه دارد.

وی تهیه و بازنگری طرح های هادی روستایی را یکی از تکالیف قانونی بنیاد مسکن در برنامه هفتم دانست و متذکر شد: شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی استان در ابتدای دولت سیزدهم ۹۷ درصد بود که در حال حاضر به ۹۹ درصد رسیده؛ طی مدت مذکور طرح هادی ۴۹۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتبار ۶۶.۵ میلیارد تومان تهیه و بازنگری شد که شامل تهیه طرح هادی برای ۴۹ روستای فاقد طرح و بازنگری طرح هادی ۴۴۶ روستاست.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از رشد شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی از ۵۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۵۹ درصد خبر داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تولید مسکن روستایی خودمالک با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله را دنبال می کنیم که تاکنون ۲۳ هزار متقاضی واجد شرایط در روستاها را شناسایی و به ۹ بانک عامل معرفی کردیم؛ از این تعداد، ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده اند و شاهد بهره‌برداری از ۵۱۰۷ واحد هستیم.

وی با اشاره به تحویل و تحول ۲۸۰۰ هکتار از اراضی ملی استان در قالب ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در استان گیلان از سال ۸۷ تاکنون، بیان کرد: فقط در سه سال گذشته، تحویل و تحول ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی را در روستاها انجام دادیم.

دائمی با بیان اینکه در راستای قانون مذکور، سند این اراضی پس از واگذاری به بنیاد مسکن، به متقاضیان انتقال داده می شود، خاطرنشان کرد: در مجموع انتقال سند ۶۵۴ هکتار از اراضی از اداره کل منابع طبیعی استان به بنیاد مسکن انجام شده و فرایند واگذاری اراضی و صدور سند برای متقاضیان در حال انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، تاکید کرد: پروژه های ۶۲۴ واحدی رشت، ۳۶ واحدی بندرانزلی، ۱۲۰ واحدی لنگرود و... را به صورت بنیادساخت و گروه ساخت و انبوه ساز دنبال در دستور کار داریم.

وی سهمیه سه ساله بنیاد مسکن گیلان در ساخت مسکن محرومین را ۱۴۸۰ واحد دانست و یادآور شد: زمین ۵۲۵ واحد در شهرهای رشت، فومن، بندرانزلی، آستارا و... برای جامعه هدف تامین شده است.

دائمی از تامین زمین نهضت ملی مسکن در روستاها با هدف مهاجرت معکوس خبر داد و اضافه کرد: با تاکید دولت سیزدهم، بنیاد مسکن تامین زمین در روستاها را در دستور کار قرار داده و تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی دولتی و مستثنیات را شناسایی کردیم؛ البته فقط ۶۵ هکتار از این اراضی در کمیته تصویب طرح هادی استان تایید و در سامانه تم بارگذاری شده؛ اولویت واگذاری نیز با متقاضیان بومی و جوانی جمعیت است.

وی از تامین و تحویل رایگان ۷۳ دستگاه آسانسور به اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای چهار پروژه مسکن مهر در رشت، فومن، املش و سیاهکل خبر داد و اظهار کرد: شاهد رشد کمک های مردمی به حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) طی سه سال گذشته هستیم و اعتبار سالانه حدود هشت میلیارد تومانی را دریافت کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در ادامه از افتتاح ۳۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان در روستاهای گیلان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل اجرای ۳۱ کیلومتر آسفالت معابر روستایی و ۳۰ مترمکعب دیوار حائل و زیرسازی است.

دائمی همچنین از بهره‌برداری از ۶۱۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان در ۱۶ شهرستان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و تاکید کرد: ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ۲۴۵ میلیارد تومان آورده مردم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار