سازمان‌های مردم نهاد حلقه ارتباط بین دولت با مردم

استاندار مرکزی گفت: سازمان‌های مردم نهاد به لحاظ توجه به اعتلای جمعی، حلقه ارتباط بین دولت با مردم هستند.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ 13 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه روز سه‌شنبه در گردهمایی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی استان مرکزی در سالن غدیر اراک، افزود: ۶۰۰ تشکل در ۱۴ موضوع شامل بهداشت، زنان، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، گردشگری، رسانه و حقوق شهروندی در استان مرکزی ثبت شده است.

وی بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد، نقش موثری در کمک به کاهش معضلات و مشکلات جامعه دارند و در بیشتر موارد از بخش‌های دولتی جلوتر قدم برداشته‌اند.

استاندار مرکزی گفت: از ویژگی‌های تشکل‌ها این است که بیش از آنکه به ارتقای فردی توجه داشته باشند به اعتلای اجتماعی و محیط توجه دارند و احساس مسئولیت بالایی دارند.

وی بیان کرد: اگر سازمانهای مردم نهاد نبودند، دولت نمی‌توانست و نمی‌تواند بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی را راهبری کند، بنابراین به حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیاز است.

استاندار مرکزی گفت: اگر مسایل جامعه حل نمی‌شود و اگر مشکلات حل می‌شود اما مجدد، مسله جدید ایجاد می‌شود، علت آن است که نظام اداری به شدت ناکارآمد است.

مخلص الائمه افزود: اگر مسایل و مشکلات بازتولید می‌شوند، نه این که کارمندان، ناکارآمد هستند هرچند برخی کارمندان ناکارآمد هستند، بلکه ناکارآمدی از نظام اداری است.

وی بیان کرد: نارکامدی به معنای ناکارآمدی اعضا نیست بلکه ساختار نظام اداری ناکارآمد است و باید تحول در نظام اداری شکل گیرد و تاکنون کسی به سمت حل این مشکل نرفته است.

استاندار مرکزی گفت: دروازبانی تشکل‌ها در حل مشکلات ارزشمند است و بنده تلاش کردم در مدت خدمت در استان گروهای اجتماعی را به هم نزدیک سازم و برای پیشرفت همگرایی نیاز است.

مخلص الائمه همچنین در خصوص نیروگاه شازند اظهار داشت: تعطیلی نیروگاه شازند به دلیل آلایندگی و مشکلات زیست محیطی مطالبه جدی مردم شازند و اراک است. 

ایشان گفت: واقعیت این است که به دلیل ناترازی مصرف برق در بسیاری از موارد بخش فرسوده نیروگاه که آلایندگی بیشتری دارد وارد مدار می‌شود و لازم است در این شرایط تشکل‌ها وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه مجموعه استانداری اجازه توسعه نیروگاه شازند را تاکنون نداده است بیان کرد: مکان‌یابی نادرستی در ایجاد نیروگاه شازند صورت گرفته و از طرفی فناوری نامناسبی نیز در ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار