اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی در استان مرکزی تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هدف از تشکیل این تعاونی‌ها افزایش توانمندی و سازماندهی و همچنین افزایش میزان مشارکت هنرمندان در حفظ و احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ 04 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمود مرادی در گردهمایی هنرمندان فعال بخش صنایع‌دستی، افزود: راه‌اندازی اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند بهترین راه‌حل برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

وی به وظایف اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع‌دستی اشاره کرده و ادامه داد: این اتحادیه وظایفی از جمله آموزش، برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی و همچنین نظارت و پیگیری مشکلات تعاونی‌های صنایع‌دستی را بر عهده دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: با اختیاراتی که به اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع‌دستی داده می‌شود، می‌تواند صدای گویای هنرمندان صنایع‌دستی تحت پوشش باشد و مشکلات صنفی این اتحادیه را پیگیری و حل‌وفصل کند.

مرادی تصریح کرد: با عنایت به آموزه‌های دینی و تجربه‌های موجود، کار جمعی بازده و بازخوردهای مناسبی در پی خواهد داشت و شایسته است این توانمندی و راهکار در خصوص رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیز به کار گرفته شود.

وی تعداد اعضای تعاونی صنایع‌دستی را حداقل 21 نفر عنوان داشته و همچنین از نحوه ثبت و شکل‌گیری این تعاونی توضیحاتی را ارائه کرده و بیان داشت: در این جلسه فرم‌های عضویت بین اعضای حاضر توزیع شده و در جلسه آینده رأی‌گیری و انتخاب اعضاء انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار