بازگرداندن ۵۹۷ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان

استاندار مرکزی از شناسایی و بازگشت ۵۹۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ 04 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شامل افراد مهاجر و معلول است که در راستای جذب، شناسایی و بازگرداندن این قشر می‌توان از ظرفیت نهاد‌های حمایتی بهره گیری کرد.

وی افزود: شناسایی ۵۹۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل با توجه به جمعیت ۲۶۰ هزار نفری دانش‌آموزان استان زیاد نیست، اما باید زیرساخت‌های لازم برای جذب این جامعه هدف فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۱۴۰۰ دانش آموز برای ثبت نام به مدارس ثبت نام نکردند که از این تعداد ۵۰۰ نفر تاکنون شناسایی نشدند و ۸۰۰ نفر دیگر به دلیل فوت، مهاجرت و معلولیت امکان تحصیل نداشتند همچنین حدود ۱۵۰ نفر از این تعداد به عنوان تارک از تحصیل در آمار اداره کل آموزش و پرورش استان ثبت شده‌اند.

حسین مولوی گفت: همچنین برای سال تحصیلی جدید ۱۲۰۰ نفر از معلمان، متقاضی نقل و انتقال بودند که ۵۰۰ معلم به داخل استان جذب و ۶۰۰ مورد انتقال به خارج استان انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه خلق درآمد را از کار ویژه‌های این اداره کل دانست و گفت: در این راستا ۳۰۰ درصد درآمد اختصاصی استان رشد داشته که رتبه دوم در جهش درآمد را در سطح ملی استان مرکزی به خود اختصاص داده است.

مولوی گفت: رأی ارزیابی معلمان در بخش آماده سازی ساختمان و تهیه غذا ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شد که ۸ میلیارد ریال از این رقم از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

مولوی گفت: ارزیابی معلمان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۳۵۰ نفر جذب شدند و باید اذعان کرد که در سال تحصیلی جدید استان مرکزی در ثبت کتاب درسی به عنوان پنجمین کشور معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار