اجرای طرح «فردای روشن آموزش» در دانشگاه اراک

رئیس دانشگاه اراک گفت: طرح فردای روشن آموزش «فرآ» از سال تحصیلی گذشته با همکاری یک گروه صنعتی و دانشگاه اراک شروع به فعالیت کرده و با آموزش مهارت محور نیاز صنعت استان به نیروی توانمند را برطرف می کند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹ 31 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مجتبی ذوالفقاری روز چهارشنبه دهم مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی توانمند در رشته های دانشگاهی مختلف باید از سمت جامعه دانشگاهیان، صنعتگران و فناوران عصر امروزی مورد توجه قرار بگیرد گفت: اولویت دادن به چنین امری مهمی می تواند کشور را وارد مسیر روشنی کند و دغدغه کمبود فارغ التحصیل توانمند و مورد نیاز صنعت را به مرور کاهش دهد.

وی افزود: دانشگاه اراک و گروه توسعه و نوآوری صنایع گداختار طی یک فرایند کاملا کارشناسی شده با عنوان «فرآ» که مخفف فردای روشن آموزش است، از سال گذشته اقدام به اخذ دانشجو در دو رشته نوظهور فرامکانیک و فرامواد کردند که در حال حاضر در حدود پنجاه دانشجو در این دو رشته مشغول به فعالیت هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه این طرح تحقق آرمان هایی بود که می خواست یک نسل با نیازمندی های حوزه صنعت و دانشگاه آشنا شود، تصریح کرد: توصیه من به کسانی که تمایل دارند بر اساس معیارهای روز علم اندوزی کنند و به شغل های آینده دسترسی و تسلط داشته باشند، این است که این کد رشته را در دفترچه سازمان سنجش انتخاب کنند و در این طرح ارزشمند حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه اراک اظهار کرد: طرح فرآ که خاستگاه آن دانشگاه اراک و این گروه صنعتی است، یک طرح بین المللی است و آمادگی داریم که ما را با دانشگاه های مطرح جهان در سطح دانشجویان کارشناسی مقایسه کنند. ما از دانشجویان می خواهیم خود را با بهترین دانشجویان جهان بسنجند و انتظار داریم بازخورد خود را نسبت به نحوه آموزش در این طرح به ما ارائه دهند تا به مرور زمان شاهد کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت این طرح باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این طرح می تواند فضای مناسبی جهت آموزش نخبگان و داوطلبان مستعد ورود به دانشگاه های کشور باشد، بیان کرد: من معتقدم اگر این طرح از همه جهات و به درستی با استانداردهای آموزشی روز دنیا مقایسه شود، بسیاری از افراد این محیط را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. نگاه ما در این طرح بین المللی است و صرفا به جذب دانشجویان داخلی توجه نمی کنیم.

ذوالفقاری ادامه داد: بررسی های میدانی ما نشان می دهد این شرایط آموزشی قطعا برای نسل جدیدی که مظلوم واقع شده است، جذاب خواهد بود. ما باید بپذیریم که نیازمند فاصله گرفتن از آموزش های سنتی ضمن خفظ داشته های مثبت آن هستیم و باید رویکرد خود را به سمت آموزش های نیاز محور و مطابق با استانداردهای نوین جهانی سوق دهیم.

رئیس دانشگاه اراک با اشاره به گسترش طرح فرآ در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری گفت: هدف اصلی این طرح عرضه نسل جدیدی از دانشجویان به جامعه و صنعت است و این دانشجویان نه تنها در مباحث ارتباط با صنعت، بلکه در زمینه های توسعه فردی و اجتماعی نیز با سایر دانشجویان متفاوت خواهند بود.

وی دانشجویان کنونی این طرح را نسلی طلایی و بی بدیل دانست و افزود: این ادعای بزرگیست که تا پایان نیز پای آن ایستاده‌ام و معتقدم این نسل می‌تواند کارهایی را در زمینه تکنولوژی و صنعت انجام دهد که به ظاهر، نشدنی هستند، اما با همت جمعی و تلاش دانشجویان، مطمئنا شرایط برای تحقق آنها فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه اراک با تاکید بر اینکه دانشجویان امروزی می توانند گره از بسیاری از مشکلات جامعه جهانی باز کنند، ادامه داد: بهره مندی نسل کنونی از آموزش های نوین و با تکنولوژی بالا مانند هوش مصنوعی مزیت بسیار خوبی است که باید جدی گرفته شود و از آن در جهت حل مشکلات کشور استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار