هزار کیلو فرآورده دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: یک هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در یکی از کشتارگاه‌های طیور در این شهرستان کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ 13 August 2024

به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، محمد سعید بهرامی افزود: کارشناسان این اداره در پی بازرسی و نظارت‌های شبانه و سرزده از یک واحد کشتارگاهی طیور در شهرستان زنجان با توجه به شرایط نامناسب اورگانولیپتیکی به سلامت محموله مرغ قطعه بندی شده شامل (ران، سینه و فیله) مشکوک شدند.
 
وی اضافه کرد: کارشناسان ضمن نمونه برداری از محموله فوق و ارسال آنها به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان برای تایید سلامت، محموله فوق را ضبط و برای طی مراحل قانونی در محل توقیف کردند.
 
این مسوول ادامه داد: با توجه به نتیجه آزمایش‌های سنجش بارمیکروبی انجام شده از نمونه‌های محموله و تشخیص غیرقابل مصرف بودن آن، محموله با هماهنگی متصدی واحد از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.
 
بهرامی افزود: بازرسان دامپزشکی حافظان امنیت غذایی و سلامت جامعه هستند و حفظ سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی از مهمترین اهداف و خط قرمز آنهاست.
 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: یکی از وظایف مهم و اصلی دامپزشکی نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی است و همه واحد‌های توزیع و عرضه این فرآورده‌ها یا مراکز مرتبط با آنها مشمول این طرح نظارتی است.
 
وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دامپزشکی با شماره تماس ۱۵۱۲ پل ارتباطی مردم با دامپزشکی تماس گرفته و گزارش‌های خود را اعلام کنند.
 
بهرامی خاطر نشان کرد: نظارت‌های بهداشتی مستمر بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه توسط کارشناسان اداره دامپزشکی زنجان در قالب بازدید‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی به صورت روزانه انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار