بارشهای خفیف و محلی در زنجان روی می‌دهد

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان تا قسمتی ابری است که در برخی مناطق با بارشهای خفیف و محلی همراه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ 24 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از  ایرنا، حسین سلطانی افزود: بعداظهر امروز شاهد وزش باد در بیشتر نواحی استان خواهیم بود که سرعت آن در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می رسد.

وی یادآور شد: فردا نیز شرایط مشابهی در استان حاکم خواهد بود و با ادامه وزش بارندگی های خفیف و پراکنده نیز محتمل است.

سلطانی اظهار داشت: به لحاظ دمایی در زمان حاضر هوای گرمی در استان مستقر است که تا اوایل هفته آینده این شرایط ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه روز گذشته حلب با ۴۱ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کرد، گفت: با توجه به استقرار هوای گرم به هم استانی ها توصیه می شود در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

سلطانی افزود:‌ روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده هوای خنکی در استان حاکم می شود و کاهش دما با بارندگی نیز رخ می دهد.

وی به کشاورزان توصیه کرد: اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات خود در برابر خسارت و آسیب بارندگی ها انجام دهند.

سلطانی ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۲ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲۱ و ۳۶ درجه، ابهر ۲۰ و ۳۴ درجه و خرمدره ۲۰ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۶ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۹ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۳ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار