رویای پزشک شدن منجر به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در زنجان شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: یک زن کلاهبردار حرفه‌ای که با شگرد ثبت نام دانشجو در رشته پزشکی دانشگاه ترکیه از سه نفر در استان زنجان ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱ 24 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان» از پایگاه خبری پلیس استان، سرهنگ کارآگاه محمد علی آدینه لو روز چهارشنبه با بیان این مطلب، اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک نفر با وعده ثبت نام در دانشگاه پزشکی ترکیه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

آدینه لو تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم یک زن بوده و با رفتارهای متقلبانه، خود را رابط دانشگاه علوم پزشکی ترکیه در ایران معرفی و با این شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از سه نفر کرده است.

وی افزود: این سه نفر بعد از پرداخت مجموعا ۳۰ میلیارد ریال به این کلاهبردار و پس از اعزام به کشور ترکیه، بعد از چند ماه متوجه می شوند که متهمه با استفاده از عوامل خود در ترکیه این افراد را به اسم دانشگاه علوم پزشکی در کلاس های آموزش زبان ثبت نام کرده و نهایتا از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ آدینه لو عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این کلاهبردار در بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط پلیس ترکیه به جرم پولشویی و راه اندازی سایت های شرط بندی دستگیر و سپس از آن کشور اخراج و به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است و به صورت مخفیانه و با نام مستعار "زهرا" در شهر تبریز سکونت دارد که موضوع دستگیری او در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

این مقام انتظامی استان تصریح کرد: با اقدامات فنی و پلیسی محل اختفای این کلاهبردار حرفه ای در یکی از شهرهای همجوار شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد که در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اعتماد نابه جا به این دست افراد آن هم با اینگونه وعده های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه شهروندان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیر اصولی سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

باند کلاهبرداری حرفه‌ای در زنجان منهدم شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری حرفه‌ای با ۳۰ نفر مالباخته به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیداحمد موسوی افزود: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسیهای صورت گرفته معلوم شد شاکی پس از رویت آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به واریز مبلغ پنج میلیارد ریال به عنوان بیعانه به حساب فروشنده کرده و فروشنده پس از آن جوابگوی تماس‌های مالباخته نبوده است بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان ابهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، ۲ متهم به‌هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتای شهرستان دلالت شدند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می شدند، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کردند که با درج تصاویری از خودروهای مدل بالا در سایت آگهی محور پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ خودروی خریداری شده تلفن همراه را خاموش می‌کردیم.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال در سراسر کشور با این شگرد اعتراف کردند، ادامه داد: در این راستا از متهمان دستگیر شده تعداد ۱۵۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵۳ کارت بانکی، ۵۷ کارت هدیه و ۳۱ قطعه سیم کارت و مقادیری ارز خارجی کشف و ضبط شد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی به قیمت پایین‌تر از ‌بازار، اقدام به وسوسه و فریب کاربران فضای مجازی می‌کنند، افزود: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی توجه نکنند و از پرداخت بیعانه تحت هر شرایطی خودداری کرده و در صورت تصمیم به خرید کالا با مراجعه حضوری و رویت کالا برای پرداخت وجه معامله و تحویل کالا اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه به رغم توصیه‌های پلیس فتا در خصوص خریدهای برخط، متاسفانه همچنان افراد، فریب آگهی های وسوسه‌کننده در سایت‌های خرید و فروش کالا را می خورند و هدف کلاهبرداران قرار می گیرند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

۴۲ تن گندم قاچاق در شهرستان ایجرود کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت:‌ با توقیف یک دستگاه کشنده کمپرسی ۴۲ تن گندم قاچاق در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمد معصومی راد گفت: طرح عملیاتی مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این راستا ماموران طی عملیاتی ۴۲ تن گندم قاچاق فاقد مجوز را از یک دستگاه کشنده تریلر کمپرسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود یادآور شد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار گندم قاچاق هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات یک نفر دستگیر و گندم قاچاق به سیلوی مرکزی شهرستان ایجرود تحویل شد.

کشف ۲۴ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت:‌ در نتیجه اجرای طرح امنیت محله محور(زاجرات)۲۴ فقره سرقت کشف شد و ۱۷ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ محمد عزیزی افزود: به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کوپ شهرستان ضمن انجام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی طرح امنیت محله محور(زاجرات) به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۱۷ سارق دستگیر شدند که در تحقیقات اولیه به انجام ۲۴ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دستگیری ۱۷ سارق و کشف هفت فقره سرقت اماکن خصوصی، ۲ فقره سرقت منزل، پنج فقره سرقت محتویات داخل خودرو، هشت دستگاه موتور سیکلت مسروقه و ۲ دستگاه خودرو مسروقه، یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو ۴۰۵ از نتایج اجرای این طرح است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی ۱۷ نفر متهم به مراجع قضایی، تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک امنیتی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار