پرداخت ۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع زنجان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای حمایت از تولید و تقسیط بدهی واحد‌های تولیدی، ۴۴۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار صنایع قرار دادیم.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ 22 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علی عزیزخانی در این خصوص گفت: ۶۱۳ هزار و ۱۹۰ نفر، شامل ۵۰۱ هزار بیمه شده و ۱۱۲ هزار هزار مستمری‌بگیر در استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: بیمه‌شدگان به نسبت سال گذشته ۵ درصد افزایش و بیمه بیکاری ۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه سطح تسهیلات قرض‌الحسنه از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: قرض‌الحسنه بیش از ۲ هزار فقره وام پرداخت شده است.

عزیزخانی با بیان اینکه در زمینه بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران مساعدت خوبی انجام شده است، ادامه داد: افزایش ۱۲۰ درصدی در سقف تعهدات از جمله این مساعدت‌ها است.

وی در مورد حمایت از تولید صنایع و کارگاه‌ها، گفت: ۱۵ هزار و ۸۴۰ کارگاه تولیدی ارتباط داریم که با معوقات بیش از ۳ هزار واحد تقسیط شده و ۴۴۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه تسهیلات در اختیار صنایع قرار دادیم.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری بر عهده این سازمان قرار دارد، افزود: بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است.

عزیزخانی با بیان اینکه سطح خدمات ما مربوط به حدود ۵۴ درصد جامعه است، یادآور شد: یک هزار و ۳۸۲ نفر از اعتبار کمک هزینه ازدواج استفاده کردند.

وی سازمان تأمین اجتماعی را دومین تولیدکننده خدمات درمانی و اولین خرید خدمات درمانی در کشور دانست و گفت: بزرگترین تسویه بانکی را در دولت سیزدهم داشتیم و ۱۰۶ همت به بانک رفاه پرداخت شد.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان در مورد هوشمندسازی تأمین اجتماعی، افزود: خدمات غیرحضوری از ۳۰ خدمت به ۵۹ خدمت ارتقاء یافته است و پایدارسازی و توسعه نسخه الکترونیک نیز در دستور کار است.

عزیزخانی ادامه داد: خدمات مشاوره‌ای در هزار و ۴۲۰ مرکز ارائه می‌شود و در سال ۴۰۲ بیش از ۷.۵ میلیون خدمت ارائه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد بیمه و مالیات با جدیت در حال پیگیری است، گفت: این سازمان در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات، کاهش پرداخت از جیب مردم و درمان زوجین نابارور ورود جدی پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار