برگزاری آیین تحلیف 23 نفر از مشاوران خانواده دادگستری لرستان

آیین تحلیف 23 نفر از مشاوران خانواده دادگستری لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵ 11 August 2024
به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام سعید شهواری رییس کل دادگستری لرستان در این آیین با اشاره به نقش و جایگاه مشاوران در اختلافات خانوادگی اظهار کرد: وجود مراکز مشاوره خانواده در زمان اختلافات خود را نشان می دهد که باید در قالب برنامه‌های پیشگیرانه این مشاوره ها به زمان قبل و حین ازدواج توسعه و از بروز اختلافات بعدی جلوگیری شود.
شهواری با اشاره به قانون حمایت از خانواده عنوان کرد: در خصوص طلاق‌های توافقی ارجاع به مشاوران خانواده از سوی دادگاه‌ها الزامی است اما به تمامی متولیان و به ویژه قضات دادگاه‌های خانواده توصیه می شود در سایر موارد نیز از ظرفیت مشاوران استفاده نمایند.
 
رییس کل دادگستری لرستان ضمن تبریک به مشاوران پذیرفته شده از آنان خواست تمام تلاش و تخصص خود را همراه با تعهد خالصانه در این حوزه به کار گیرند و برای حل منازعات خانوادگی و سازش بین زوجین اقدام نمایند.
در این آیین همچنین از سامانه "مسیر" یکی از مراکز مشاوره خرم آباد با حضور معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده قوه قضاییه و معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان رونمایی شد.
سامانه "مسیر" به عنوان مخفف «مشاوره‌ ساختن یک راه» بستری کاملا الکترونیک است که با مراجعه افراد به این بستر به نحو مطلوبی می‌توان امر مشاوره و ارتباط بین محاکم خانواده و مشاوران را تسهیل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار