سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان خبرداد و گفت: جشنواره‌های تئاتر نقش بسزایی در ارتقا جایگاه این هنر دارند.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ 11 August 2024

سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان لرستان برگزار می‌شود

 به گزارش تابناک لرستان؛ اعظم روانشاد  درنخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان لرستان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ها ایجاد تعامل میان هنرمندان و ایجاد رقابت سالم در تولید آثار فاخر نمایشی است، افزود: آثار ارائه شده در یک جشنواره، حاصل تلاش و فعالیت یک ساله و بلکه بیشتر یک هنرمند است و یقیناً نتیجه جشنواره باید موجب توانمندسازی بهتر و بیشتر فعالان این حوزه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جشنواره استانی تئاتر را مقدمه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست و افزود: معمولاً هنرمندان چندین ماه در شهرستان‌های مختلف تلاش می‌کنند تا وارد بخش رقابتی استان شود و سپس به جشنواره فجر راه یابند.

روانشاد گفت: هنرمندان تئاتر لرستان علی‌رغم محدودیت‌های کاری خود، تمام تلاششان را برای فراهم آوردن ابزار و ادوات صحنه بکار می‌برند تا بتوانند، مفهومی اصیل را با زبان زیبای هنر به جامعه منتقل کنند.

وی افزود: هنرمندان با حضور خود در جشنواره تئاتر استانی، ضمن ارائه توانمندی‌های خود، آثارشان را در معرض نقد قرار خواهند داد که این امر می‌تواند در پربارتر شدن و حرفه‌ای‌تر شدن آثار تولیدی آنان کمک‌کننده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه جشنواره‌های تئاتر نقش بسزایی در ارتقا جایگاه این هنر دارند، افزود: هر جشنواره‌ای کارکردهای فرهنگی هنری دارد و در طول این سال‌ها جشنواره‌های تئاتر هم در رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی تأثیر داشته‌اند.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره و ارائه مفاهیم و موضوعات اصیل اسلامی ایرانی که در راستای اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است اهداف اجتماعی‌ را هم به دنبال خواهد داشت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر لرستان باید به بهترین شکل برگزار شود به انتخاب اعضای جدید انجمن هنرهای نمایشی استان اشاره کرد و افزود: با وجود این انجمن پرتوان و تازه‌نفس انتظار می‌رود جشنواره تئاتر امسال در لرستان نمود خوبی داشته باشد و جشنواره‌ای متفاوت‌تر از سال‌های گذشته را شاهد باشیم.

روانشاد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت کلیه دست‌اندرکاران این حوزه و به ویژه اهالی تئاتر برای هرچه پربارترشدن این جشنواره  استفاده کرد افزود: لازم است که برنامه‌های جانبی ویژه و متنوعی در این زمینه برگزار شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های خوب شهرداری و شورای شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد در برگزاری دوره قبل جشنواره تئاتر استان گفت:  لازم است از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌ها برای برگزاری‌ برنامه‌های فرهنگی هنری در استان بیشتر استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار