ایجاد ۷۰ یادمان شهدای گمنام در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۷۰ یادمان شهدای گمنام با هدف ارتباط مردم و به ویژه نسل جوان در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 10 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،  سرهنگ «غلامرضا کریمی» روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اراک، افزود:هم‌اکنون ۲۱ یادمان شهدای گمنام در این استان به علت کم لطفی دستگاه‌های متولی، نیمه‌کاره است.

وی بیان کرد: یادمان اصلی شهدای گمنام استان در نورالشهدا، موزه دفاع مقدس، بهشت شهدا و بوستان‌های استان قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: خاکسپاری شهدا در مناطق مختلف با آسیب‌شناسی انجام می‌شود و شیوه‌نامه دفن و دستورالعمل تدوین می‌شود.

سرهنگ کریمی به تاریخچه خاکسپاری شهدای گمنام اشاره کرد و فزود: دهه هشتاد شهدای گمنام پیدا شدند و دستورالعملی برای آن تدوین شد و در این دهه، دفن شهدا در مکان‌های مرتفع برده شد، اما اکنون این دستورالعمل اجرایی نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبرنگاران در غزه با به نظر انداختن جان خود، مظلومیت مردم فلسطین را به جهان مخابره کردند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: اکنون در غزه شاهدیم که حوادث تلخی بر مردم مظلوم این خطه می‌گذرد، اما خبرنگاران در اوج خطر، اطلاع رسانی می‌کنند تا مظلومیت را به جهان منتقل کنند.

وی بیان کرد: خلق خبر از غزه و تفهیم به جهان موجب هوشیاری مردم دنیا شده است و حمایت همه جانبه از اقوام و ادیان از مردم فلسطین، شکل گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس افزود: شهادت خبرنگاران و ثبت لحظات، موجب می‌شود تا با سختی مشکلات به تصویر کشیده شود و بصیرت افزایی شکل گیرد.

سرهنگ کریمی افزود: ایستادگی کشور ما الگویی برای سایر کشورها شد و باید قدردان این ملت بود و از مردم به نیکی یاد شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار