امام جمعه خرم‌آباد: ملت ایران خواستار پاسخ مقتدرانه به رژیم غاصب اسراییل هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران خواستار پاسخ مقتدرانه، هوشمندانه و پشیمان کننده از سوی مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی به رژیم غاصب اسراییل هستند.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲ 09 August 2024
به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم آباد در مصلای الغدیر اظهار کرد: کشور ما در روز‌های اخیر شاهد شهادت رییس دفتر سیاسی حماس شهید هنیه بودند که به دعوت رسمی جمهوری اسلامی مهمان ملت ایران بود.
 
وی ادامه داد: ملت ایران انتقام شهید هنیه و سایر شهدای اسلامی را که توسط رژیم غاصب اسراییل شهید شده اند را وظیفه و حق ملی خود می‌دانند.
 
خطیب جمعه خرم‌آباد همچنین با اشاره به رحلت عالم ربانی حجت الاسلام محمد باقر امیر انصاری، بیان کرد: روز گذشته در شهرستان دورود آیت الله امیر انصاری مروج معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت رحلت کردند که فقدان ایشان را به عموم مردم لرستان و شهرستان دورود تسلیت عرض کرده و برای این عالم وارسته که حضوری مستمر و مداوم در مساجد و برگزاری نماز جماعت داشتند، علو درجات را مسالت داریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: در استان لرستان نقاط قوت و ضعف زیادی وجود دارد که بخشی از نقاط ضعف را خودمان باید رفع کنیم.
 
وی اضافه کرد: وجود جوانان مومن و انقلابی برای استان یک نقطه قوت است و در این راستا برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی بسیاری برای این قشر به محوریت استان در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.
 
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: این روز‌ها هیات سینه زنی و زنجیرزنی و مذهبی و همچنین مواکب خود را برای مراسم اربعین حسینی با حضور جوانان دینی آماده می‌کنند که این هم برای استان یک نقطه قوت است.
 
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: طبق برآورد و محاسبات سال ۱۴۰۰ هر درخت بلوط ۱۰ میلیارد ریال ارزش نقدی دارد که روزانه با اتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی از بین می‌روند که این برای استان یک نقطه ضعف اساسی است.
 
وی تصریح کرد: هر هکتار جنگل بلوط حدود ۵۰۰ هزار لیتر آب را در درون خود نگه می‌دارد که نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای حفظ این منابع ارزشمند است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: جنگل بلوط مانع ورود هوای گرم مناطق گرمسیر به هوای مناطق سردسیر می‌شود که با آتش سوزی‌های عمدی در حال نابودی این نعمت‌های ارزشمند هستیم.
 
وی همچنین استفاده از سلاح گرم به خصوص در مراسمات عروسی که گاه انسان‌ها را از بین می‌برد، یادآور شد: وقوع این مهم برای استان آفت و نقطه ضعف است که باید نسبت به این موارد پرهیز کرد.
 
خطیب جمعه خرم آباد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ۲ عامل باعث رشد نظام‌ها و حکومت‌ها و سقوط و توقف آنها می‌شود، بیان کرد: توجه به اصول و عوض نکردن اصول و فروع با هم و توجه به مشکلات مردم و همچنین بکارگیری افراد شایسته، متعهد و کارآمد در بدنه حکومت باعث رشد و توسعه دولت‌ها می‌شود و باید به آن توجه جدی داشت.
 
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: همچنین از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود این نکات را در معرفی و تایید هیات وزیران در نظر بگیرد و به سوگند خود در مجلس شورای اسلامی پایبند باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار