۱۱۰ موکب لرستان برای خدمت به زوار اربعین سازماندهی شد

استاندار لرستان گفت: ۱۱۰ موکب از این استان برای خدمت به زوار اربعین در ایران و عراق سازماندهی شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ 07 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایرنا؛ ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: از این مجموع ۴۳ موکب در عراق به زوار تمامی دنیا و ۶۷ موکب به زائران کشور خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: موکب‌هایی که بیرون از مرز‌ها خدمت رسانی می‌کنند در صورت هرگونه مشکلی باید به نمایندگان اطلاع دهند تا رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

شفقت عنوان کرد: انتظار می‌رود موکب دار‌ها برنامه‌های خود را چه در زمینه مشکلات موجود و چه امکانات و توانمندی‌ها مستندسازی کنند تا در سال‌های بعد مشکلات رفع شود و چنانچه توانمندی وجود دارد الگویی برای سایر مواکب باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر خدمت رسانی شایسته موکب‌های شهری با محوریت شهرداری‌ها افزود: بخشی از نیاز‌های موکب‌ها نیز سخت افزاری و تجهیزاتی است که باید رفع شود ضمن اینکه برخی شهرستان‌ها نیز که بیشترین زوار را دارند باید حمایت‌های بیشتری داشته باشند.

شفقت، اساس پیاده روی اربعین را مردمی بودن برشمرد و ادامه داد: لرستان معین ایلام است و با توجه به ارسال تجهیزات به سمت مرزها، احتمال کمبود‌هایی در استان وجود دارد که هرچند مردم در این زمینه همدل و همراه هستند، اما باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مردم در همه مشکلات همراه و همگام و در بسیاری از زمینه‌ها تسهیلگر می‌باشند، اما باید خلا‌ها به شکلی جبران شود که مشکلی ایجاد نشود.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و مشکلاتی که در خصوص شیوع بیماری‌ها وجود دارد انتظار می‌رود مراقبت‌های بهداشتی لازم از سوی موکب‌ها و زوار نیز صورت گیرد.

وی بیان کرد: مهمترین پروژه راهسازی استان از الیگودرز تا ورودی استان ایلام نیمه کاره مانده است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت استان و زائران کشور از این مسیر برای شرکت در مراسم اربعین عبور می‌کنند بنابراین لازم است به عنوان یکی از راه‌های اصلی و سیاست‌های توسعه‌ای استان در قالب یک طرح ملی تکمیل و بهره برداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار