۳۳۰ روستای زنجان در تنش آبی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: ۳۳۰ روستای استان اکنون در تنش آبی قرار دارد که این تنش در ۵۳ روستا دائمی و در مابقی فصلی است.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ 07 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، محمدعلی نادرخانی گفت: در روستا‌های دارای تنش آبی دائم استان ظرفیت تامین آب وجود ندارد و روستاییان تنها در ساعاتی از شبانه روز به آب سالم دسترسی دارند.
 
وی با بیان اینکه دور اندیشی و اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته موجب شده است تا زنجان نسبت به دیگر استان‌های کشور کمترین مشکل را داشته باشد، اظهار داشت: به این لحاظ تابستان امسال نسبت به سال‌های قبل در شهر‌های استان شرایط خوبی حاکم است.
 
نادرخانی خاطرنشان کرد: تغییر بارندگی‌ها از برف به باران موجب کاهش جذب آب به منابع زیرزمینی و تنش در این حوزه شده است.
 
وی یادآور شد: ۵۱۰ روستا در سال ۱۴۰۱ برای رفع تنش آبی برنامه ریزی شده بود که تداوم خشکسالی‌ها موجب افزوده شدن ۵۶ روستا به شمار مناطق دارای مشکل آب استان اضافه شد.
 
نادرخانی گرمای هوا، انشعابات غیرمجاز و بدمصرفی را عمده‌ترین مشکل مبتلا به این شرکت و کمبود آب بیان و تصریح کرد: مصرف درست و اصولی از سوی مشترکان موجب می‌شود دیگر هموطنان نیز از نعمت آب محروم نشوند و شبکه پایدار بماند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآورشد: امسال ۱۸۱ پروژه آبرسانی به روستا‌ها را در دستور کار داریم که تعدادی از آنها به اتمام رسیده است.
 
هم اکنون یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار