حرکت کاروان اربعین حسینی هلال‌احمر به سمت مرز/ آغاز رسمی ارائه خدمات امدادی و درمانی

آیین بدرقه کاروان اربعینی بهداشت، درمان و امدادونجات هلال‌احمر از جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار و فعالیت و خدمات اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی و مسیر حرکت زائران حسینی در ایران‌ و عراق امروز به طور رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ 05 August 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، سعید اوحدی نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین و دبیر شورای سیاستگذاری اربعین حسینی در هلال‌احمر در آغاز این‌ مراسم با اشاره به دیدار با رئیس جمهور برای ارائه گزارش تمهیدات اربعین حسینی، گفت: حامل سلام دکتر پزشکیان به مجموعه خانواده بزرگ هلال‌احمر هستم که انصافا در همه ماموریت‌های خود، بویژه در اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز، آغاز حرکت رسمی‌ کاروان امدادی و درمانی هلال احمر به سمت مرزهای شرقی و غربی و استقرار تیم‌های امدادی و درمانی در کشور عراق برای خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا در اربعین حسینی است، افزود: ۱۴۰۰ سال پیش و در چنین روزهایی، کاروان مظلوم اسرای واقعه عاشورا نیز به سمت کربلا در حرکت بود؛ کاروانی که حدود ۲۲ تا ۲۵ نفر بودند و سرهای مبارک شهدا را همراه خود داشتند تا بعد از ۴۰ روز در کنار بدن شهدا به خاک بسپارند.

اوحدی با بیان اینکه شرط جاری زیارت اربعین، از مزار شهدای کربلا آغاز شد، تاکید کرد: بیش از ۲۲ میلیون نفر در ایام اربعین در کربلا حاضر می‌شوند اما رمز و راز این حضور چیست؟ در آن دوران، تمام امکانات در اختیار دستگاه یزید بود و از هرگونه خبر و اطلاع‌رسانی جلوگیری می‌شد، چطور پس از ۱۴۰۰ سال این عظمت حضور، شکل گرفته است؟ ما در این میدان خدمت، به دنبال چه هستیم و چرا تمام امکانات برای خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا بسیج شده است؟

وی افزود: اینکه اعضا و خانواده هلال احمر داوطلبانه و عاشقانه در بخش امدادونجات و درمان زائران حسینی خدمت می‌کنند و در عزاداری این عاشقان، شریک و سهیم هستند، توفیق بزرگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار