۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران در حال پرداخت است

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۹۳ همت از ۱۷۳ همت مربوط به مطالبات کشاورزان پرداخت شده گفت: ۳۰ همت از مطالبات گندم کاران درحال پرداخت است و مجوز پرداخت ۴۰ همت هم از دولت گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ 06 August 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، پیمان فلسفی نماینده مجلس دوازدهم مردم تهران/اسلامشهر/ پردیس/ تهران/ ری/ شمیرانات طی دیدار با کشاورزان و دامداران شهرستان اسلامشهر ضمن بررسی مشکلات کشاورزان و گندم کاران اظهار داشت: مشکلات و مطالبات کشاورزان با پیگیری های مجلس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی طی ۲ماه گذشته با جدیت پیگیری شده است.

وی افزود: طی جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان هدفمندی یارانه ها و شرکت بازرگانی دولتی که با پیگیری های مستمر این سازمان ها تا به امروز بیش از ۹۳ همت از ۱۷۳ همت مربوط به مطالبات کشاورزان پرداخت شده، ۳۰همت آن درحال پرداخت است و مجوز پرداخت ۴۰ همت هم از دولت گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر مطالبات کشاورزان و گندم کاران که ضامن امنیت غذایی کشور هستند پرداخت شود تا مسائل و دغدغه های آنان برطرف شود.

نماینده مجلس : ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران در حال پرداخت است+فیلم

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات کشاورزان برق چاه های آب بود که طی جلسه ای با مسئولان امور آب واداره برق تاکید شد که در صورت وجود کمبود برق و ناترازی انرژی در کشور، بخش کشاورزی را در اولویت قطع برق قرار ندهند زیرا برق چاه تامین کننده انرژی و آب زمین و ضامن سلامت محصولات کشاورزی است باشد اگر تامین نشود دچار تنش آبی و خشک شدن محصولات و آسیب به کل محصول و خسارت به کشاورزان می شود.

در همین راستا مسئولان اداره برق قول دادند قطع برق چاه های کشاورزان متوقف می شود.

فلسفی کاهش سهمیه سوخت را از دغدغه های مهم کشاورزان برشمرد و گفت:در سال های گذشته سهمیه سوخت کشاورزان کاهش پیدا کرده بود که با پیگیری از کمیسیون کشاورزی در مجلس، ستاد مبارزه با کالا و ارز، شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و وزارت جهاد کشاورزی با هم تفاهم رسیدند وقراربر این شد که سهمیه امسال کشاورزان تا پایان برداشت محصول مانند سال گذشته باشد و برای سال زراعی آینده برنامه ریزی دقیق انجام و سهمیه آنان افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان یادآورشد: افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف سوخت یک وظیفه همگانی است و بخش کشاورزی هم از این امر مهم مستثنی نیست و باید همه صرفه جویی لازم را داشته باشیم، امیدواریم شاهد حمایت همه از بخش کشاورزی باشیم و کشاورزان عزیز بتوانند با آرامش خاطر به تولید محصولات غذایی بپردازند.

گفتنی است این جلسه با حضور نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی، فرماندار، مدیران، کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان اسلامشهر با محوریت پیگیری مشکلات و مطالبات کشاورزان و گندم کاران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار