آغاز به کار طرح گردشگری کشاورزی در قزل پارک اراک

مجموعه گردشگری کشاورزی (آگروتوریسم) در مجاورت قزل پارک اراک، در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸ 05 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در بازدید از این طرح گفت: آماده‌ایم تا به مکان‌هایی که دارای مجوز از جهاد کشاورزی هستند مجوز گردشگری کشاورزی را ارائه کنیم.
 
محمود مرادی نراقی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی و گردشگری دارد که تلفیق آنها با یکدیگر می‌تواند موجب تحول در اشتغال و اقتصاد استان و محرکی نو برای توسعه صنعت گردشگری شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها و راهنمایی‌های لازم در بازدید از این طرح ارائه شده است، افزود: در گام بعدی، طرح تکمیلی این مجموعه شامل استخر، دریاچه، رستوران، مراکز اقامتی باغ‌ها و نهالستان‌ها و درختان میوه است که انجام این طرح در ۲۰ کیلومتری اراک در مجاورت قزل پارک توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
 
او تصریح کرد: گردشگری کشاورزی از جمله ظرفیت‌های فراموش شده صنعت گردشگری به شمار می‌رود که توسعه آن نیازمند شناسایی، تدوین طرح جامع و فراهم کردن زیرساخت‌های این بخش است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: گردشگری کشاورزی (آگروتوریسم) نوعی گردشگری است که در آن، گردشگران با خانوار‌های روستایی و کشاورزان زندگی کرده و علاوه بر آموزش نحوه فعالیت‌های کشاورزی و زندگی در کشتزار‌ها و مناطق کشاورزی، در کار سنتی کشاورزی نیز مشارکت می‌کنند.
 
او اظهار کرد: کشاورزان در این نوع از گردشگری شرایطی را در مزرعه خود فراهم می‌کنند که مسافران بتوانند اقامت شبانه، پذیرایی، تغذیه دام و تغذیه دستی جانوران اهلی روستایی، اسب‌سواری و تعامل مستقیم با مزرعه و بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی را تجربه کنند.
 
مرادی نراقی افزود: گردشگری کشاورزی با نهادینه کردن این بخش از صنعت توریسم در مناطق روستایی با توجه به ظرفیت‌های استان، راهی موثر برای تحقق تولید پایدار و درآمد اقتصادی کشاورزان به ویژه کشاورزان خرده مالک است و با توسعه این بخش از گردشگری می‌توان به مهاجرت معکوس نیز امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار