خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۳۰۸ هزار و ۸۱۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۱۰ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸ 01 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایسنا؛ ولی‌اله زمانی اظهار کرد: تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۶ مرکز انجام می‌شود و مراکز (۶ مرکز) دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم در مناطق دیگر سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: تاکنون ۴۲ هزار و ۷۲۵ محموله گندم از ۱۳ هزار و ۶۵۱ گندمکار خریداری و در سلیو‌های ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.
 
زمانی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسیله بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، گفت: کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلو‌های ذخیرسازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل دهند.
 
او با اشاره به اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۵۴۰۴ میلیارد تومان است، افزود: ۹۶ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۳ گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، تاکید کرد: گندمکاران جهت سهولت در پرداخت مطالبات، می‌بایست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی اقدام کنند.
 
زمانی ادامه داد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان با در نظر گرفتن شرایط جوی مناطق از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای ۴ درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می‌شود، توضیح داد: محموله‌های گندم بالای ۵ تن در مراکز و سیلو‌های استاندارد و کمتر از ۵ تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون‌های روستایی) قابل تحویل است.
 
وی ادامه داد: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار