امکان استفاده از بالگرد برای انتقال خون به مهران در اربعین 1403

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: خون مورد نیاز زائران اربعین سال جاری در صورت بروز هرگونه سوانح و حوادث از طریق بالگرد به بیمارستان مهران ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ 31 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر لیلی عاصم آبادی اظهار کرد: به منظور تسریع در روند رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی اربعین، علاوه بر مسیر زمینی و استفاده از آمبولانس، هماهنگی‌های لازم برای ارسال سریع خون و فرآورده‌های خونی به مهران از طریق بالگرد نیز فراهم شده است.

وی افزود: خودرو خونرسان مجهز به دستگاه "اکتیوکُلباس"حاوی گروه‌های خونی منفی از سوی اداره کل انتقال خون استان در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران در ایام اربعین حسینی سال جاری مستقر می‌شود.

عاصم‌آبادی یادآور شد: باتوجه به پیش‌بینی تردد حجم زیادی از زائران اربعین در مهران، هماهنگی‌های لازم برای ذخیره‌سازی خون و فرآورده‌های خونی در گروه‌های مختلف در بانک خون بیمارستان‌های دهلران و مهران انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین اتوبوس خونگیری پایگاه انتقال خون استان در بیمارستان مهران جهت خونگیری از بیماران مستقر خواهد شد.

عاصم‌آبادی اضافه کرد: این اتوبوس دارای ۶ تخت بستری است که در صورت نیاز و کمبود تخت در بیمارستان مهران، از تخت‌های این اتوبوس که مجهز به امکانات درمانی اورژانسی است، نیز استفاده شود.

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام بیان کرد: پویش فرهنگ حسینی "نذر عاشقان" از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در استان راه اندازی شده است که در قالب این پویش عزاداران حسینی و اربعینی می‌توانند نسبت به اهدای خون در راستای کمک به بیماران نیازمند اقدام کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار