مدیرکل راه‌ و شهرسازی کرمانشاه خبر داد؛

واگذاری ۳۳ هزار قطعه زمین به کرمانشاهیان در دولت سیزدهم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در دولت سیزدهم استان ۳۳ هزار قطعه زمین را به مردم واگذار کرده و حدود ۵۰ هزار پروژه را در حوزه روستایی و شهری آغاز کردیم که هم‌اکنون در استان در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ 31 July 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رامین الماسی شامگاه روز گذشته سه‌شنبه (۹ مردادماه) در جلسه شورای مسکن که در محل پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی برگزار شد، اظهار کرد: امروز به همراه استاندار و اعضای شورای مسکن از چند سایت بازدید داشتیم که ۲ اتفاق مهم افتاد، نخست سایت نهضت ملی را پیرامون سکونت‌گاه‌های غیر رسمی گذاشتیم، زیرا سکونت‌گاه‌های غیررسمی سرانه‌ عمومی نداشتند، ابتدا سرانه‌های عمومی را بازدید کردیم و سپس طرح‌های نهضت ملی را انجام دادیم که اثرگذاری آنها چند برابر شد.
 
وی افزود: امروز از پروژه آموزش و پرورش بازدید کردیم که سال‌ها زمین آن در اختیار مردم قرار گرفته بود و در آن زمین‌ها ساخت و ساز صورت نگرفته بود، این پروژه سرعت خوبی دارد زیرا پروژه‌های سه طبقه آنجا مستقر شدند که سرعت خوبی به کار داده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی در سمت شرق محله شهرک مهدیه واقع شده که اثرگذاری خوبی را در شهرک داشته است.
 
وی اضافه کرد: پروژه سیاه کمر نیز بعد از پروژه شهرک مهدیه انجام شده، مجموع این کارها در غرب شهرستان کرمانشاه انجام شد و امروز مورد ارزیابی قرار گرفت. 
 
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: در غرب و شرق، شمال غربی و جنوب غربی پروژه نهضت ملی داریم، که امروز فقط غرب و جنوب غربی کرمانشاه را بازدید کردیم، شهرستان کرمانشاه اکنون تبدیل به یک کارگاه بزرگ تولید مسکن شده است.
 
الماسی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۳۳ هزار قطعه زمین را به مردم واگذار کردیم و حدود ۵۰ هزار پروژه را در حوزه روستایی و شهری آغاز کردیم که هم‌اکنون در استان در حال انجام است.
 
وی گفت: پیشرفت فیزیکی در ساخت و ساز در کرمانشاه به میانگین ۱۹ درصد رسیده ولی از لحاظ کیفی ارزش‌گذاری که روی پروژه‌ها و مکان‌یابی می‌شود در کشور الگو شده است.
 
الماسی اضافه کرد: کار سختی را در سال گذشته و در ابتدای امسال پشت سر گذاشتیم، این مکان‌یابی‌ها کار مشکلی بود ولی نتیجه و بهره آن را مردم می‌بینند.
 
وی تشریح کرد: ضمن اینکه مردم را در نهضت ملی صاحب مسکن می‌کنیم بخش‌هایی از شهرستان کرمانشاه که ۵۰ سال مورد آسیب و مشکل بود نهضت ملی امروز به کمک آن آمده و جالب این است که سرعت احیای آنها از ما پیشی گرفته و جزو ساخت و سازهای بخش خصوصی قلمداد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه روستاها هم به کمک آمدند، افزود: یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به صورت قطعات ۳۵۰ تا ۵۵۰ متری، برای مهاجرت معکوس در اختیار مردم قرار می‌گیرد که استقبال خوبی شده است.
 
الماسی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ اوضاع مسکن رو به بهبود خواهد بود و ساخت و سازهای خوبی خواهیم داشت، فاصله بین عرضه و تقاضا در استان کاهش می‌یابد، اگر این فاصله‌ها کم شود قطعاً آثار سوء کمبود مسکن که فشار آن روی قشر اجاره‌نشین است، ملایم می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به ظرفیت نهایی نزدیک می‌شویم در هفته گذشته ۲ مورد الحاق انجام دادیم، که در نوع خود بی‌نظیر بود، ۴۲۰ هکتار الحاق در کرمانشاه و جوانرود داشتیم که این ظرفیت نیز به کمک مردم آمده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار