استاندار کرمانشاه:

 هدف‌گذاری‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن همچنان ادامه دارد

استاندار کرمانشاه گفت: هدف گذاری‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن در استان همچنان با قوت ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ 30 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه شورای مسکن که عصر امروز سه‌شنبه (۹ مردادماه) در محل پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی برگزار شد، ضمن بازدید از سه پروژه، چهار هزار و ۲۰۰ واحدی تعاونی فرهنگی، مجموعه ۶۸۰ واحدی بخش خصوصی و پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی بنیاد مستضعفان استان کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مشترک و پیگیری‌ها و هدف‌گذاری های جدی دولت سیزدهم مسئله مسکن بود که در دولت جدید حرکت‌های خوبی برای پاسخگویی به یکی از نیازهای جدی مردم اتفاق افتاده و با قوت در جریان است.

وی افزود: امید است این رویه تا انتها ادامه یابد و علاوه بر خانه‌دار شدن مردم کمک مضاعفی به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان شود. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بنیاد مسکن، راه‌وشهرسازی، مجموعه‌های خدمات‌رسان و سیستم بانکی در استان، مشارکت خوبی داشتند، اما با توجه به زمان باید تلاش بیشتری شود و جلسات شورای مسکن با فاصله کوتاه‌تری برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر ناترازی انرژی و تغییرات در دولت بر ساخت و ساز مسکن سرعت کار در پروژه نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه باید تقویت شود.

صحرایی بیان کرد: با پیگیری‌های ملی و استانی باید تلاش کرد سرعت کار کند پیش نرود و با اقدامات لازم و به موقع  به جریان ساخت و ساز کمک شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی از مصوبات این جلسه گفت: در هر سه پروژه زمین در اختیار شرکت گاز قرار خواهد گرفت و اجازه حفاری توسط شهرداری در مدت زمان کوتاه صادر می‌شود که تا حد امکان به فصل سرما و بارش‌ها منتهی نشود.

وی افزود: شرکت توزیع برق باید در مجموعه‌های خود مالک براساس قانون، با تعاونی مشارکت داشته باشد، که بخشی از اعتبار برای تأمین خرید تیر برق توسط تعاونی و بخشی دیگر توسط توزیع برق انجام شود.

وی افزود: شهرداری باید کار یک و نیم کیلومتر لوله‌گذاری را آغاز کند و کنترل آب‌های سطحی نیز به‌زودی اجرا شود و توافقات گذشته نیز باید اجرا شود.

صحرایی اضافه کرد: بخشی از پیگیری‌ها نیاز به همراهی در سطح ملی دارد که هفته آینده در تهران پیگیری می‌شود که سرعت ساخت و ساز مسکن در استان با کندی پیش نرود و وعده‌های داده شده با جدیت دنبال شود.

استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به تعهدات بانک ملت و مسکن خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه بانک ملت و بانک مسکن، باید کمک مضاعفی را برای سرعت‌ بخشیدن به پروژه انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار