رئیس حفاظت محیط‌زیست روانسر خبر داد؛

پاکسازی و لایروبی سطحی رودخانه قره‌سو و سراب جابری روانسر 

رئیس محیط‌زیست شهرستان روانسر از لایروبی و پاکسازی سطحی رودخانه قره‌سو و سراب جابری با هدف مقابله با پشه آئدس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 29 July 2024
جهانگیر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه قره‌سو و سراب جابری، در راستای مقابله با گسترش و کنترل پیامدهای بهداشتی و پیشگیری از بیماری مهاجم زیستی (پشه آئدس) انجام شد.
 
وی افزود: در این عملیات که توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان روانسر و همکاری انجمن زیست محیطی «چرو» به مدت سه روز متناوب انجام شد، زباله‌ از سطح رودخانه‌های مذکور جمع آوری شد.
 
رئیس محیط‌ زیست شهرستان روانسر با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پشه آئدس و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن، تصریح کرد: تنها راه مؤثر مبارزه با این بیماری مقابله با پشه ناقل آن است.
 
امیری ادامه داد: بهسازی محیط‌ زیست از طریق جمع‌آوری زباله‌ها و مکان‌هایی که ممکن است آب باران و آب‌های سطحی در آن‌ها ذخیره شود از اقدامات ضروری است.
 
وی تأکید کرد: بستر رودخانه‌ها و محل تجمع فاضلاب، بستر مناسبی برای زندگی این نوع پشه است، لذا همشهریانی که محل سکونتشان در حاشیه نهرها و چشمه‌هاست مراقبت‌های لازم را در این خصوص انجام داده و از ریختن فاضلاب و پسماند آبی منازل خود به درون جوی‌ها جدا خودداری کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آئدس نام پشه‌ای است که تحت عنوان ببر آسیایی نیز شناخته می‌شود و بیشتر در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی دیده شده است، نیش پشه آئدس منجر به تب‌دنگی یا استخوان‌شکن می‌شود و کسی که مورد گزش این پشه قرار گیرد، پس از گذشت چند روز از علائم سطحی، احساس بهبود موقت می‌کند و سپس به صورت ناگهان دچار کما و حتی مرگ خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار