پردیس ساری جایگزین سینما فرهنگ ساری

کد خبر: ۱۱۷۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷ 27 July 2024
پردیس ساری جایگزین سینما فرهنگ ساری

 

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: نهضت پردیس‌سازی به ما ابلاغ و در مازندران آغاز شد و ما طبق ابلاغیه ستاد شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری کشور، در حال انجام آن در شهرهای استان هستیم و از شهرداری‌های مازندران انتظار داریم با مشارکت خود با حوزه‌ی هنری، به ما در نهضت احداث پردیس سینمایی کمک کنند.

 
به گزارش تابناک مازندران، مهدی معصومی رئیس حوزه هنری استان مازندران اظهار داشت: حوزه هنری به عنوان یک مرکز تخصصیِ انقلاب اسلامی در کنار متولیان فرهنگ و هنر، همواره تلاش می‌کند با بضاعتی که دارد، در عرصه‌ی تولیدات آثار فاخر هنری در تمام رشته‌های هنری و در جهت رشد و تربیت هنرمندان متعهد با فعالیت‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و تربیتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی_هنری که نوعی جریان‌سازی است فعالیت کند.
 
وی افزود: بطور کلی، این حوزه در کنار سایر برنامه‌های خود، با مؤسسه‌ی فرهنگی_تبلیغی بهمن سبز، تلاش می‌کند به عنوان یک مرجع بزرگ سینماداری و سینماسازی در کشور فعالیت کند.
 
رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه، حوزه هنری یک نهاد رهبری و غیردولتی است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تلاش می‌کند با حمایت و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی_هنری دیگر، در استان فعالیت کند، گفت: به این دلیل گفته می‌شود؛ «هنر انقلاب اسلامی»، که تلاش می‌کنیم با زبان هنر و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، مانع از بین رفتن آن شویم، جایگاهش را بالاتر ببریم و به خورد جامعه دهیم تا جامعه هویت، اصالت، فرهنگ، آداب و رسوم خود را فراموش نکند، زیرا کشور ما با هجمه‌های فرهنگی روبروست و باید تلاش کنیم که مقابل این هجمه‌ها بایستیم.
 
معصومی تصریح کرد: با توجه به اینکه، جامعه‌ی هنری یک دست است و نیاز به دست‌های دیگر نیز داریم تا در کنار هم‌دیگر با هجمه‌ها مقابله کنیم خاطرنشان کرد: در این راستا، به حمایت‌های همه‌جانبه و بودجه‌های بیشتری نیاز است تا به رشد و تعالی جامعه بپردازیم، زیرا نقش هنر، نقش تعالی‌بخشی است و هنرمند با اثری که تولید می‌کند هم خود به تعالی می‌رسد و هم طبق وظیفه‌اش، جامعه را نیز به تعالی می‌رساند.
 
وی تصریح کرد: رسیدن به تعالی؛ رسیدن به  انسانیت، اخلاقیات و معرفت است و زمانی‌که معرفت و اخلاق در جامعه جاری شود، جامعه، جامعه‌ی موفقی خواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده است؛ «فرهنگ مانند هواست و در جامعه جاری و ساری است» ما باید به فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در جامعه سیاستمدار و اقتصاددان بافرهنگی نداشته باشیم، عملا جامعه‌ی موفقی نداریم، زیرا فرهنگ؛ ریشه، اساس و پایه است و ریشه و هویت ما باید محکم باشد.
 
معصومی به سینماسازی و سینماداری حوزه‌ی هنری اشاره کرد و گفت: تقریبا ۸۰ درصد سینماهای کشور در اختیار این حوزه است و تلاش می‌کند فیلم‌هایی که در سینماها اکران می‌شود، در جهت ارزش‌های انقلابی، تحکیم خانواده، اخلاق، معرفت و آگاهی‌بخشی درست به جامعه باشد.
 
وی بیان کرد: از آنجائی‌که مقام معظم رهبری، بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را صادر کرد که ما باید در چهل ساله‌ی دوم انقلاب، دیدگاه متفاوت‌تری داشته باشیم و همه‌ی نگاه‌ها و خدمت‌رسانی‌هایمان را بروزرسانی کنیم، حوزه هنری نیز در این مسیر تلاش‌هایی را شروع و نهضت پردیس‌سازی را در کشور آغاز کرد.
 
رئیس حوزه هنری مازندران افزود: در این راستا، مؤسسه‌ی فرهنگی_تبلیغی بهمن سبز، متشکل از تیم‌های حرفه‌ای و متخصص، در این مسیر نهضت پردیس‌سازی را آغاز کرد که با بررسی‌های صورت گرفته، دو جهت را دنبال می‌کند. یکی اینکه، حوزه در امکانات، املاک و مکان‌های خود، سینماها را بروزرسانی و به پردیس تبدیل کند و دیگر اینکه، با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها که مجتمع‌هایی احداث می‌کنند، حوزه هنری نیز در آن مکان‌ها سالن‌های سینما برپا کند.
 
معصومی با بیان اینکه، حوزه‌ی هنری کشور آمادگی لازم را دارد که در مجتمع‌های تفریحی استان‌ها، در صورت امکان برپایی سالن سینما، این کار را انجام دهد، چراکه؛ هم سرانه و سالن سینما گسترش پیدا می‌کند و هم اینکه مردم می‌توانند از خدمات فرهنگی، استفاده‌ی بهینه کنند، افزود: این نهضت به ما نیز ابلاغ و در مازندران نیز آغاز شد و ما طبق ابلاغیه ستاد شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری کشور، در حال انجام آن در شهرهای استان هستیم، که پردیس شامل یک مجموعه‌ای در چندین طبقه و دارای چندین سالن، از جمله؛ سینما، گالری، استدیو، کافی‌شاپ، فروشگاه محصولات فرهنگی و مواد غذایی و شهر بازی است.
 
وی گفت: حوزه به دنبال آن است تا یک خدمت‌رسانی درست به مردم داشته باشد و با بروزرسانی سینماها، خود را در قالب یک سالن تک‌سینما خلاصه نکند، چراکه دیگر پاسخگوی نیاز، جمعیت و جامعه‌ی رو به رشد ما نیست و ما باید در مسیر هم رو به رشد باشیم و مناسب ذائقه‌ی مردم، فضای فعالیت خود را هم گسترش دهیم. 
 
این مسئول تصریح کرد: پردیس‌ها نماد توسعه‌ی شهری‌اند و زمانی‌که یک مجتمعی در شهری احداث می‌شود، نشان دهنده‌ی توسعه‌ی آن شهر هم در عرصه‌ی تجاری و هم در عرصه‌ی فرهنگی است.
 
معصومی گفت: ما هم در سال ۱۴۰۱ در شهرستان نوشهر، یک پردیس ۴ سالنه را با همکاری شهرداری و شورای شهر احداث و به بهره‌برداری رساندیم که از نظر امکانات دارای بالاترین سطح است و امیدواریم یکی از سینماهای پرفروش استان و حتی کشور شود.
 
وی گفت: در شهرستان ساری نیز که دو سینمای مخروبه وجود داشت و چندین سال از کار افتاده بود، تلاش کردیم سرانجام این سینماها نیز مشخص شود که با بررسی‌هایی صورت گرفته توسط تیم کارشناسی، به این نتیجه رسیدیم که مکان «سینما فرهنگ ساری»، به لحاظ تراکم جمعیت، فضای مسکونی ایجاد شده، عبور‌ و‌ مرور شهری و محدوده‌ی ترافیکی سنگین، قابلیت پارکینگ، گسترش پردیس و حتی سینما و توجیه اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را نیز ندارد.
 
رئیس حوزه هنری مازندران افزود: «سینما فرهنگ»، در مسیر مولدسازی، به منابع تبدیل شد و «سینما ایران قدیم» که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی، قابلیت پردیس شدن را داشت، در حال تبدیل به پردیس سینمایی ۷ طبقه است که بعنوان «بزرگترین پردیس منطقه‌ی شمال کشور» خواهد بود.
 
معصومی ادامه داد: بجای اینکه در شهر ساری فقط یک یا دو سینما داشته باشیم، با ساخت این پردیس، ۷ سالن سینما خواهیم داشت و با سینما سپهر که ۲ سالن دارد، مجموعا در شهر ساری، ۹ سالن سینما خواهیم داشت.
 
وی تشریح کرد: مشابه این مورد، در استان اصفهان نیز وجود داشت و سینمایی که از نظر مکان دیگر قابلیت سینما ماندن را نداشت، تبدیل به منابع شد و در مکانی دیگر سینما احداث شد، که اکنون اصفهان دارای ۶۰ سالن سینما است و از نظر مخاطب و فروش فیلم، در رتبه‌ی نخست و همچنین به لحاظ تجهیزات سینمایی و ساخت‌وساز نیز تهران در رتبه‌ی اول قرار دارد و ما به دنبال این هستیم که مازندران، نیز به چنین رتبه‌ای برسد، هرچند که چندین بار سینما سپهر ساری نیز به لحاظ فروش، در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. 
 
این مسئول با بیان اینکه، از ۲۲ سینمای مازندران ۴ سینما مربوط به حوزه‌ی هنری است گفت: این ۴ سینما، داری ۹ سالن می‌باشند، که ۴ سالن در نوشهر، ۲ سالن در آمل، ۲ سالن در ساری و ۱ سالن در بهشهر می‌باشد.
 
معصومی گفت: حوزه‌ی هنری بودجه‌ی دولتی ندارد و بهمن سبز، با منابع خود، رشد و توسعه پیدا می‌کند و ما در راستای منویات مقام معظم رهبری و با کمک گرفتن از بخش خصوصی و شهرداری‌ها در امر ساخت‌وساز از آنها کمک می‌گیریم.
 
وی با بیان اینکه، در شهرهایی مثل یزد، به حوزه زمین داده شد تا سینما بسازد، یا در ارومیه با اهداء زمین به حوزه‌ی هنری برج ساخته شد، ابراز کرد: از شهرداری‌های شهرهای مازندران انتظار داریم با مشارکت خود با حوزه‌ی هنری، به ما در نهضت احداث پردیس سینمایی کمک کنند.
 
خبر: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار